ادعای سنتکام درباره سرنگونی 2 موشک بالستیک دردریای سرخ

کدخبر: ۶۱۹۰۱۷
اقتصادنیوز: فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز یکشنبه ادعاکرد که ۲ موشک بالستیک ضدکشتی را که از یمن به سمت یک کشتی باری در دریای سرخ شلیک شده بود را سرنگون کرد.
 ادعای سنتکام درباره سرنگونی 2 موشک بالستیک دردریای سرخ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، سنتکام اعلام کرد که از ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان ماه) تاکنون «این بیست و سومین حمله غیرقانونی حوثی‌ها به کشتیرانی بین‌المللی است.»

سنتکام افزود، کشتی باری «مرسک هانگژو» متعلق به دانمارک که پرچم سنگاپور داشت، از اصابت یک موشک به آن خبر داده و ناوشکن‌های یو.اس.اس گریولی و یو.اس.اس بابون به درخواست کمک آن پاسخ دادند.

خبر مرتبط
ادعای سنتکام درباره رهگیری موشکهای یمنی/ پهپادهای صنعا سرنگون شدند؟

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ارتش ملی یمن شد.

سنتکام گفت: طبق گزارش‌ها، این کشتی قادر به ادامه حرکت در دریاست و هیچ زخمی گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش، موشک‌های مذکور توسط ناوشکن یو.اس.اس گریولی سرنگون شدند.

خبر مرتبط
ادعای سنتکام درباره حمله به مواضع کتائب حزب‌الله

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا مدعی شد حملاتی را علیه مواضع کتائب حزب الله در عراق انجام داده است.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی عازم رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کردند.​

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید