تکلیف مهم مجلس به آموزش و پرورش/ مدارس زیر ذره بین می روند

کدخبر: ۶۱۹۰۴۰
​ اقتصادنیوز : با تصویب مجلس، وزارت آموزش و پرورش مکلف به راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت نظارت و ارزیابی مدارس و درج اطلاعات در آن شد.
تکلیف مهم مجلس به آموزش و پرورش/ مدارس زیر ذره بین می روند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی جزییات گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ماده ۱۱ این طرح را تصویب کردند.

خبر مرتبط
آموزش و پرورش فراخوان داد/ افراد مشکوک به بی‌سوادی را معرفی کنید!

اقتصادنیوز:مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت هفته نهضضت سوادآموزی و قدردانی از کارکنان این عرصه، میزان باسوادی افراد یک جامعه را از شاخص‌های مهم پیشرفت جوامع عنوان کرد.

بر این اساس، یک ماده به عنوان ماده (۱۸) مکرر به شرح زیر به قانون الحاق می شود:ماده ۱۸ مکرر – وزارت آموزش و پرورش مکلف است حداکثر شش ماه پس از ابلاغ این قانون، سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت نظارت و ارزیابی کلیه مدارس و مراکز موضوع ماده (۲) این قانون را از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی موضوع ماده (۱۳) این قانون راه اندازی نماید و کلیه اطلاعات از جمله آمار کارکنان و دانش آموزان فضا و تجهیزات آموزشی مجوزهای تأسیس و راه اندازی، شاخص های ارزیابی میزان شهریه دریافتی درآمدها و هزینه های آن ها و هر نوع تسهیلات و حمایت های دریافتی را به طور جامع دقیق و شفاف در این سامانه ثبت نماید به صورتی که برای هر نوع بررسی و ارزیابی، امکان دریافت اطلاعات جامع و کامل از طریق این سامانه برای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و مدیران آموزش و پرورش در سطوح منطقه استان و کشور و اولیاء دانش آموزان همان مدرسه به صورت برخط فراهم شود.

خبر مرتبط
اطلاعیه مهم وزارت آموزش و پرورش

اقتصادنیوز: وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد :تنبیه بدنی به هر نحوی، خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است و افراد خاطی به هیات رسیدگی به تخلفات معرفی شده و لغو ابلاغ شده‌اند.

عدم استقرار سامانه موضوع این ماده، موجب مجازات بالاترین مقام مسئول مطابق ماده (٥٧٦) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ می شود و عدم ثبت اطلاعات مندرج در این ماده یا درج هرگونه اطلاعات خلاف واقع توسط مدیر یا موسس، مشمول مجازات های موضوعماده (۳۵) این قانون می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید