دردسر تازه برای بایدن

کدخبر: ۶۱۹۱۰۶
اقتصادنیوز : ائتلافی از رهبران مسلمان در آمریکا فشارها برای ترغیب رای‌دهندگان برای عدم انتخاب دوباره جو بایدن در سال ۲۰۲۴ را به‌دلیل مواضعش در قبال جنگ غزه و شکست او در درخواست آتش‌بس، افزایش داده‌اند.
دردسر تازه برای بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا، تارنمای سی‌ان‌بی‌سی نوشت: جنبشی که با هشتگ «بایدن را رها کنید» تعریف شده است، از ابتدای ماه جاری رسما در ایالت‌های کلیدی مانند میشیگان آغاز شد که مسلمانان سهم عمده‌ای از جمعیت رای‌دهنده را در آن تشکیل می‌دهند. در این ایالت به همراه مینه سوتا و آریزونا، حمایت بایدن از حملات رژیم صهیونیستی علیه حماس که به قیمت جان هزاران شهروند فلسطینی تمام شده، تایید نمی شود.

خبر مرتبط
جوبایدن به پله پنجم سقوط کرد/ روزهای تلخ در انتظار است

اقتصادنیوز : نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که محبوبیت جوبایدن کمتر از ۴ رئیس جمهوری است که برای دور دوم انتخابات رای نیاوردند .

کارزار رهبران مسلمان، به فشارهای فزاینده بر بایدن به دلیل مدیریت جنگ غزه افزود؛ موضوعی که بر محبوبیت وی در نظرسنجی های اخیر نیز تاثیر گذاشته است.

اکنون ائتلاف رهبران مسلمان در صدد گسترش کمپین فشار بر بایدن در همه ۵۰ ایالت آمریکا هست.

این ائتلاف قصد دارد نامزد مستقل دیگری را تایید کند. حامیان این کمپین همچنین اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز جمهوریخواهان را نیز تایید نمی کنند.

سوابق ترامپ در حفاظت از حقوق مسلمانان خوش‌بین کننده نیست و رئیس‌جمهوری سابق آمریکا درباره ادامه برنامه‌هایش از جایی که متوقف شد، در صورت پیروزی دوباره در انتخابات صحبت کرده است. وی گفت که در صورتی که برای دومین بار پیروز شود، قصد دارد ممنوعیت ورود افراد از کشورهای عمدتا مسلمانان به آمریکا را بار دیگر اجرا و گسترش دهد.

محبوبیت بایدن در نظرسنجی ان بی سی در ماه نوامبر، به پایین ترین حد رسید که دلیل اصلی آن سیاست خارجی وی در جنگ بود. مسلمانان آمریکایی در ایالت های میدان نبرد، به پیروزی بایدن در سال ۲۰۲۰ کمک کردند، ولی اکنون می گویند ترجیح می دهند به یک نامزد شخص ثالث رأی دهند یا اصلاً در شرایط فعلی به کسی رأی ندهند.

به رغم ادعای تکراری دولت بایدن که گفته از رژیم صهیونیستی انتظار دارد از حقوق انسانی مطابق با قوانین بین المللی پیروی کند و کشته شدگان غیرنظامی را کاهش دهد، کاخ سفید هنوز تصمیمی برای کاهش کمک به این رژیم نگرفته است.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید