خبر مهم حماس درباره کابینه جنگ اسرائیل

کدخبر: ۶۱۹۲۶۵
اقتصادنیوز: یکی از رهبران حماس گفت: کابینه جنگ و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در سردرگمی و آشفتگی به سر می‌برند.
خبر مهم حماس درباره کابینه جنگ اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمود المرداوی، از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با وبگاه «قاهره۲۴» اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر جنگ می‌خواهند انتقام و خون خواهی از نیروهایشان را ترویج کنند و همین مسئله آن‌ها را دچار سردرگمی و آشفتگی کرده‌است. همین مسئله باعث شد تا عقب نشینی کنند و مجددا اهداف نظامی را تعریف کنند.

وی گفت: از سوی دیگر گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگ را می‌بینیم که کمتر از آن‌ها به دنبال این شعارها است؛ شعارهایی که هدف از آن تحقق دستاوردهای سیاسی و نظامی است. وی دیدگاه آمریکا و اهمیت تحقق موفقیت در پرونده اسرا را تأیید می‌کند و آن را در این زمان به جای ادامه عملیات نظامی اولویت می‌داند.

وی تأکید کرد: جریان مذهبی و قومی در اسرائیل تلاش می‌کند تا اهدافش را در قالب‌های سیاسی ایجاد کند و مهاجرت اجباری را صرفا درخواست برای مهاجرت داوطلبانه می‌داند. با تمام این فشارها علیه مردم ما و محاصره و جنگ وحشیانه اما آن‌ها توانایی خود را برای به شکست کشاندن اهداف اسرائیل ثابت کردند.

 

خبر مرتبط
پافشاری اسرائیل برای کوچاندن اجباری فلسطینیان/ مصر: اجازه این کار را نمی‌دهیم

اقتصادنیوز: وزیر دارایی اسرائیل شنبه شب در ادامه دست و پا زدن برای کوچاندن مردم فلسطین از نوار غزه اعلام کرد: باید مهاجرت داوطلبانه برای ساکنان نوار غزه ایجاد کنیم و کشورهایی را بیابیم که خواهان پذیرش آنها هستند.

المرداوی مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی‌ها را ستود.

این درحالی است که جنگ غزه برای هشتاد و هفتمین روز در سایه حملات گسترده رژیم صهیونیستی به شهرهای غزه و در میان فاجعه انسانی بی‌سابقه و افزایش تنش در منطقه ادامه دارد.

 

خبر مرتبط
هشدار امیرعبداللهیان نسبت به کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها

اقتصادنیوز: حسین امیرعبداللهیان، رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌ خود تاکید کرد: ریشه وضعیت فعلی، ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی است

آمار کشته شدگان فلسطینی در پی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه به ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر رسیده‌است. ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش کشته شدگان خود به ۵۰۶ نفر خبر داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید