خروج ناو بزرگ آمریکایی از خاورمیانه/ برنامه نظامی واشنگتن تغییر کرد؟

کدخبر: ۶۱۹۲۳۹
ناو هواپیمابر آمریکایی که بعد از آغاز جنگ غزه در شرق دریای مدیترانه مستقر شده بود، به زودی منطقه را ترک می‌کند.
خروج ناو بزرگ آمریکایی از خاورمیانه/ برنامه نظامی واشنگتن تغییر کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  شبکه خبری اِی‌بی‌سی در گزارشی اختصاصی به نقل از ۲ مقام آمریکایی از پایان ماموریت ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد و ناوگان همراهش خبر داد.

این ۲ مقام آمریکایی به اِی‌بی‌سی گفتند که در روزهای آینده ناو یو اس اس جرالد فورد و ناوگان همراهش طبق برنامه‌ریزی اولیه به بندر اصلی خود در بندر نورفولک واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا باز خواهند گشت تا برای ماموریت‌های بعدی خود آماده شوند.

به گفته این ۲ مقام آمریکایی، بازگشت یو اس اس جرالد فورد و ناوگان همراهش به معنای پایان برنامه ایالات متحده برای جلوگیری از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس به منطقه نیست و ایالات متحده همچنان توانایی نظامی زیادی را در منطقه از جمله با استقرار رزم‌ناوها و ناوشکن‌‎های جدیدی در دریای مدیترانه و خاورمیانه حفظ خواهد کرد.

به گفته اِی‌بی‌سی، فورد جدیدترین و بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده است و به پایان اولین استقرار عملیاتی خود نزدیک می‌شد که یک روز پس از آغاز جنگ میان (رژیم) اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به شرق مدیترانه هدایت و در نزدیکی فلسطین اشغالی و نوار غزه مستقر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید