تشکر کدخدایی از این کشوربرای پیگیری پرونده شهید سلیمانی

کدخبر: ۶۱۹۳۷۷
اقتصادنیوز : رییس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار سلیمانی در وزارت امور خارجه تاکید کرد که پیگیر این هستیم که مقدمات رسیدگی به این پرونده در بعد بین‌المللی را براساس کنوانسیون ۱۹۷۳ فراهم کنیم.
 تشکر کدخدایی از این کشوربرای پیگیری پرونده شهید سلیمانی

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عباسعلی کدخدایی در حاشیه مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پیگیری حقوقی پرونده شهید سلیمانی، اظهار کرد: امروز چهارمین نشست را در حوزه پیگیری حقوقی پرونده حاج قاسم سلیمانی برگزار کردیم.

 

وی ادامه داد: در این جلسات علاوه بر اینکه کارهای کارشناسی را در کمیته پیگیری، دنبال کردیم، خوشبختانه به نتایج خوبی رسیدیم.

خبر مرتبط
خبر مهم کدخدایی درباره پرونده شهادت سردار سلیمانی

اقتصادنیوز: رییس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: اقدامات خوبی در دادگستری تهران برای پیگیری پرونده انجام شده است و به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

کدخدایی  گفت: با همکاری وزارت امور خارجه، همکاران در دادگستری تهران پرونده را از جهت داخلی در بعد حقوقی و کیفری پیگیر بودند که در بعد کیفری، کیفرخواست تقدیم دادگاه شد و دادگاه مشغول بررسی کیفرخواست است و ابلاغیه‌ها انجام شده است.

کدخدایی گفت: چون ابلاغیه‌ها نیازمند تشریفات است و  متهمین هم که خارجی هستند باید ابلاغیه‌ها از طریق قانونی انجام شود که بعد از این ابلاغ‌ها، دادگاه هم وارد رسیدگی خواهد شد و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

رییس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی در وزارت امور خارجه تصریح کرد:  بخش دوم نشست امروز ، بحث پیگیری پرونده در حوزه‌های  بین‌المللی بود. اگرچه پیگیری در نظام بین‌الملل تشریفات خاص خود را دارد و با کندی‌هایی همراه است ولی در این حوزه هم به نتایجی رسیده‌ایم.

خبر مرتبط
کدخدایی: احزاب کارآمد یکی از ابزارهای لازم ارتقای نظام انتخاباتی است

اقتصادنیوز: رئیس پژوهشکده شورای نگهبان احزاب کارآمد را یکی از ابزارهای لازم برای ارتقای نظام انتخاباتی برشمرد و گفت: اگر احزاب به لحاظ اقتضائات فرهنگی، ساختاری و قانونی در جایگاه صحیح قرار بگیرند، می‌توانند بخش‌هایی از وظایف نهادهای ناظر انتخابات را عهده‌دار شوند.

کدخدایی افزود: آن چه باید از سوی قوه قضاییه به مقامات آمریکایی ابلاغ می شد، ابلاغ شده است و پیگیر هستیم تا مقدمات رسیدگی را که براساس کنوانسیون ۱۹۷۳ است، فراهم کنیم.

وی در مورد تفاهم نامه قضایی ایران و عراق در مورد پرونده شهید سلیمانی، گفت: از مقامات عراقی که با ما همراهی داشتند، تشکر می‌کنم، عراق هم از جهت شهدای عراقی و هم محل وقوع جرم ذی نفع هست، حمایت‌ها و همکاری‌های خوبی را داشتند و امیدواریم از این جهت به نتایج روشن‌تری برسیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید