مبادله لیست زندانیان میان پاکستان و هندوستان

کدخبر: ۶۱۹۳۹۳
اقتصادنیوز: پاکستان و هندوستان امروز دوشنبه بر اساس توافقنامه سال ۲۰۱۸ فهرست زندانیان غیرنظامی در بند در دو کشور را به طور هم‌زمان مبادله کردند.
مبادله لیست زندانیان میان پاکستان و هندوستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، پاکستان و هند امروز فهرست زندانیان غیرنظامی محبوس در دو کشور را بر اساس توافقنامه فیمابین از طریق مقامات دیپلماتیک مبادله کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، پاکستان و هندوستان امروز دوشنبه بر اساس توافقنامه سال ۲۰۱۸ فهرست زندانیان غیرنظامی در بند در دو کشور را به طور هم‌زمان مبادله کردند.

بر اساس این توافقنامه هر دو کشور ملزم به مبادله لیست زندانیان در بند یکدیگر در یکم ژانویه و یکم جولای هر سال میلادی هستند.

رویارویی قدرت های نوظهور در قفقاز/ جدال پنهان هند، روسیه، آمریکا در ارمنستان

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، دولت این کشور فهرستی از ۲۳۱ زندانی هندی (۴۷ زندانی غیرنظامی و ۱۸۴ ماهیگیر) در اسلام آباد را به نماینده کمیسیون عالی هند در اسلام آباد تحویل داد.

دولت هند نیز لیست زندانیان پاکستانی در زندان‌ های دهلی نو را در اختیار یکی از افسران کمیسیون عالی پاکستان قرار داد. بر اساس این لیست در مجموع ۴۱۸ پاکستانی (۳۳۷ زندانی غیرنظامی و ۸۱ ماهیگیر) در زندان‌ های هندوستان در بند هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، از دولت هند خواسته شده است تا تمامی زندانیان غیرنظامی و ماهی‌گیران پاکستانی که دوران محکومیت خود را به پایان رسانده و وضعیت ملیت آنها تایید شده است را آزاد کرده تا به کشورشان برگزدند.

یک درخواست برای اعطای دسترسی کنسولی به پرسنل دفاعی مفقود شده در جنگ‌ های ۱۹۶۵ و ۱۹۷۱ و دسترسی کنسولی ویژه به ۷۷ زندانی دیگر نیز انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید