درخواست جدید چین در سال نوی میلادی از مردم تایوان

کدخبر: ۶۱۹۴۹۸
اقتصادنیوز : رئیس دفتر امور تایوان در چین روز سه‌شنبه (۲ ژانویه، ۱۲ دی) از مردم تایوان خواست تا روند «دوباره متحد شدن مسالمت‌آمیز» را سرعت دهند و گفت که این خواست مشترک مردم دو طرف تنگه تایوان است.
 درخواست جدید چین در سال نوی میلادی از مردم تایوان

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، پیام سونگ تائو، که کمتر از دو هفته پیش از برگزاری انتخابات تایوان در ۱۳ ژانویه منتشر می‌شود، به دنبال اظهارات شی جین پینگ رئیس جمهور چین در سخنرانی سال نو خود مبنی بر اجتناب‌ناپذیر بودن «اتحاد دوباره» چین با تایوان منتشر شده است.

سونگ در پیام سال نوی میلادی خود که آن را در وب سایت دفتر خود منتشر کرد، گفت: سرزمین مادری در نهایت یکپارچه خواهد شد و ناگزیر دوباره متحد خواهد بود.

خبر مرتبط
ماراتن چین و هند برای تغییر نظم جهانی/ سوء استفاده ابزاری چین از کشورهای در حال توسعه

اقتصادنیوز: چین و هند هرکدام تلاش دارند تا کشورهای در حال توسعه را با خود هم صدا کنند، اما تفاوت این دو در استراتزی اتخاذی شان هست و تاکتیک ها. چین تلاش دارد تا با هم صدایی جنوب جهانی، نظم حاکم را در راستای خواست خود تغییر دهد اما هند خواهان بازتعرف نظم حاکم است.

سانگ افزود: این خواسته و ماموریت مشترک مردم دو طرف تنگه تایوان است.

وی گفت: مردم تایوان باید روابط بین تنگه ای را برای بازگشت به مسیر درست توسعه صلح‌آمیز گسترش دهند و روند «دوباره متحد شدن مسالمت‌آمیز» سرزمین مادری را سرعت بخشند.

احزاب تایوان می گویند که فقط مردم تایوان می توانند آینده خود را تعیین کنند.

چین مدل خودمختاری «یک کشور، دو سیستم» را به تایوان پیشنهاد کرده است، اما هیچ حزب اصلی تایوانی از این ایده حمایت نمی کند.

سونگ حمایت چین از «یک کشور، دو سیستم» و مخالفت با استقلال رسمی تایوان یا »مداخله نیروهای خارجی» را تکرار کرد.

در پیام او هیچ اشاره ای به انتخاباتی که دفتر امور تایوان آن را انتخابی بین جنگ و صلح قرار داده، نشده است.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید