نتانیاهو لبه پرتگاه محبوبیت/ نخست‌وزیر اسرائیل در آستانه کناره‌گیری از قدرت

کدخبر: ۶۱۹۶۴۸
اقتصادنیوز: طی نظرسنجی‌های انجام شده به نظر می‌رسد نخست‌وزیر اسرائیل دیگر اقبال عمومی پیشین را ندارد.
نتانیاهو لبه پرتگاه محبوبیت/ نخست‌وزیر اسرائیل در آستانه کناره‌گیری از قدرت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمله هفتم اکتبر نیرو‌های مقاومت فلسطین (حماس) به دشمن صهیونیستی که با تلفات سنگین این رژیم همراه بود، در نهایت بنیامین نتانیاهو، طولانی‌ترین نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در آستانه کناره گیری از قدرت قرار داده است، موضوعی که زمان وقوع آن به پایان جنگ غزه بستگی دارد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، نظرسنجی‌های جدید در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد تنها ۱۵ درصد از صهیونیست‌ها موافق ماندن نتانیاهو در قدرت پس از پایان جنگ غزه هستند. 

خبر مرتبط
لاپید به نتانیاهو تاخت / در ۲۰۲۴ نخست‌وزیر نخواهی بود

اقتصادنیوز: رئیس اپوزیسیون اسرائیل به نتانیاهو به دلیل دریافت ضربات پیاپی از مقاومت فلسطین تاخت و گفت «هر کسی که برای ما فاجعه ایجاد کرد، در سال ۲۰۲۴ نخست‌وزیر نخواهد ماند».

براساس داده‌های آماری موسسه دموکراسی اسراییل که امروز منتشر شد ۵۶ درصد از پرسش شوندگان ادامه عملیات نظامی در غزه را بهترین راهکار برای آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس دانسته بودند. با این حال، ۲۴ درصد بر این باور بودند مقامات تل آویو باید وارد مذاکره با حماس شده و در ازای آزادی چند هزار اسیر فلسطینی، اسرای صهیونیست را آزاد کنند. 

از کابینه جنگ فعلی نتانیاهو، ۱۵ درصد خواستار باقی ماندن وی در قدرت پس از جنگ غزه هستند. این در حالی است که بنی گانتز، که تفکر میانه روتری دارد ۲۳ درصد اقبال عمومی جهت نخست وزیر اسراییل پس از جنگ را دارد. 

با این وجود، ادامه جنگ غزه عملا رژیم صهیونیستی را از منظر سیاسی، اقتصادی، و امنیت عمومی تحت فشار قرار داده است و همین موضوع می‌تواند به تشدید نارضایتی‌ها منجر شود. نتانیاهو به تازگی گفته است پیروزی در جنگ غزه نیازمند ماه‌ها نبرد است که به منزله تایید ادامه جنگ و کشته شدن سربازان صهیونیست است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید