عشق دیوانه‌‌وار و یک‌‌طرفه دلواپسان به پوتین تا کجا جلو می رود؟

کدخبر: ۶۱۹۶۹۹
اقتصادنیوز: هم‌میهن در یادداشتی به انتقاد از سیاست‌های روس‌گرایانه برخی از اصولگرایان پرداخت.
عشق دیوانه‌‌وار و یک‌‌طرفه دلواپسان به پوتین تا کجا جلو می رود؟

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است:خدا پدر روس‌ها را بیامرزد که بی‌پرده‌پوشی موضع دولت‌شان را در قبال جنگ غزه بیان کردند. همان‌طور که بارها و بارها موضع‌شان را درباره جزایر ایرانی بیان کردند و به‌صراحت طرف دشمنان ایران ایستادند!چیزی که این وسط اصلاً قابل هضم نیست، موضع دلواپسان روس‌پرست است. حالا درباره ماجرای جزایر ایرانی می‌شود یک‌جوری این سکوت‌ها را توجیه کرد و فی‌المثل گفت: این غیورمردان، آب و خاک ایران برای‌شان اهمیت چندانی ندارد  اما درباره ماجرای اسرائیل و کشتار مردم بی‌پناه غزه چه؟ سکوت این دوستان ضدغرب و متمایل به شرق در قبال اباطیل آقای لاوروف چه‌معنایی دارد؟

اصلاً این چه‌جور عشق و علاقه دیوانه‌واری است که هیچ‌رقمه خدشه بر نمی‌دارد? طرف به تمامیت ارضی سرزمینت متعرض می‌شود، اما تو چیزی نمی‌گویی. به اعتقاداتت توهین می‌کند، چیزی نمی‌گویی. رسماً و علناً با دشمن قسم‌خورده تو نشست و برخاست می‌کند و نرد عشق می‌بازد و بزرگ‌ترین جنایت بشری حال‌حاضر دنیا را مبارزه با نازیسم می‌خواند و تو باز هم چیزی نمی‌گویی. دِ لامصب! حدِ یقف این عشق یک‌طرفه و سوزان کجاست؟

 هر بلایی هم که معشوق بر سر این عشاق سینه‌چاک بیاورد، باز هم چیزی از ارادت آن‌ها کاسته نمی‌شود. چیزی که قابل فهم نیست این نسبت عاشقانه و جنون‌مندانه است؛ نسبتی که با هیچ متر و معیاری نمی‌توان آن را فهمید. نه در عالم سیاست مصداقی دارد، نه حتی در فیلم‌های بالیوودی. یک‌چیز عجیب‌وغریبی است که نیاز به مطالعه جدی و عمیق روانشناسانه دارد.

اگر منافع ملی شرط است که دیگر هیچ قدرتی حتی آمریکای جهانخوار تا به این اندازه تمامیت ارضی ما را به سخره نگرفته است و در دفاع از سیاست‌های سلطه‌طلبانه و تجزیه‌طلبانه دیکتاتورهای مرتجع منطقه سینه چاک نداده است. اگر شعارهای انقلابی و حمایت از مظلومان جهان شرط است که سخنان بی‌شرمانه لاوروف در حمایت از رژیم صهیونیستی و حمایت آشکار او از کشتار مردم بی‌پناه غزه، دیگر جایی برای توجیه باقی نگذاشته است.

تنها چیزی که درحال‌حاضر به ذهن می‌رسد اینکه: هرکس به بهانه آمریکاستیزی بخواهد حمله به اوکراین را تایید کند و انشاءهای کودکانه‌ای مثل درهم شکستن نظم نوین جهانی یا مبارزه با تک‌قطبی‌شدن جهان را برای ما قرائت کند، باید در نیت‌اش شک کرد. بعد از این هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست و مبلغان عظمت رفیق پوتین یا خائن‌اند یا ماموران رسمی سازمان جهنمی ک.گ.ب.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید