واکنش تند بورل به جنایات جنگی روسیه در اوکراین

کدخبر: ۶۱۹۷۳۰
اقتصادنیوز : جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حملات گسترده موشکی و پهپادی اخیر روسیه به اوکراین، گفت که روسیه مسئول جنایات جنگی در اوکراین خواهد بود.
واکنش تند بورل به جنایات جنگی روسیه در اوکراین

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: گلوله‌باران و حملات گسترده موشکی و پهپادی غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین توسط روسیه جنایت جنگی است و مسکو پاسخگوی این جنایات جنگی خواهد بود.

خبر مرتبط
واکنش تند بورل نسبت به کشتار غیر نظامیان در غزه

اقتصادنیوز : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی از کشتار بی‌رویه غیرنظامیان در نوار غزه توسط اسرائیل انتقاد کرد و خواستار توقف موقت جنگ شد.

بورل با بیان اینکه مسکو سال جدید میلادی را با شلیک بیش از صد موشک و پهپاد به کی‌یف، خارکف و دیگر شهرهای اوکراین آغاز کرد، گفت: روسیه سال ۲۰۲۴ را با هدف قرار دادن غیرنظامیان، تخریب محله‌های مسکونی و زیرساخت‌های حیاتی اوکراین آغاز کرد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ما در کنار اوکراین هستیم.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، روسیه روز سه‌شنبه حملات هوایی پهپادی و موشکی گسترده‌ای را بر علیه اهداف متعددی در اوکراین انجام داد.

خبر مرتبط
پالتیکو بورل را با خاک یکسان کرد

اقتصادنیوز : رسانه پالتیکو اعلام کرد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاطر آنچه که این رسانه سابقه «بی کفایتی دیپلماتیک» وی دانست جایزه‌ای که این رسانه برای این بی کفایتی تحت عنوان «جایزه بورات برای دیپلماسی» اختصاص داده را دریافت می‌کند.

رسانه‌های اوکراینی مدعی شدند که پدافند هوایی اوکراین موفق شد ۷۲ مورد از این حملات از جمله ۱۰ موشک بالستیک کینزال Kh-۴۷M۲ را رهگیری و منهدم کند.

به گفته این رسانه‌ها، در نتیجه حملات موفق روز سه‌شنبه روسیه پنج نفر کشته و ۱۳۰ نفر زخمی شدند و بیش از ۲۵۰ تاسیسات غیرنظامی آسیب دیدند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید