تشکر خواهر کیم جونگ اون از رئیس جمهوری کره جنوبی

کدخبر: ۶۱۹۷۴۸
​ اقتصادنیوز : خواهر کیم جونگ اون و معاون اداره کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی در بیانیه‌ای مطبوعاتی با طعنه از رئیس جمهوری کره جنوبی بابت تقویت ظرفیت‌های دفاعی پیونگ یانگ تشکر کرد.
تشکر خواهر کیم جونگ اون از رئیس جمهوری کره جنوبی

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کیم یو جونگ، خواهر رهبری کره شمالی در این بیانیه مطبوعاتی با عنوان "پیام سال جدید میلادی برای رئیس جمهوری کره جنوبی" از وی بابت اینکه باعث شده تا ظرفیت‌های دفاعی پیونگ یانگ تقویت شود، تشکر و قدردانی کرد و نوشت: اکنون دولت کره شمالی چندین برابر فرصت‌های از دست رفته به دلیل گفت‌وگوی آشتی ملی با کره جنوبی را جبران خواهد کرد.

خبر مرتبط
کره شمالی این سه کشور را تهدید کرد!

رهبر کره شمالی در واکنش به همکاری‌های امنیتی واشنگتن، توکیو و سئول، آنها را به مقابله‌ای سخت تهدید کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی در ادامه نوشت: من صمیمانه از یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی برای ارائه مستمر "خدمات متمایز" که به توسعه سریع برتری نظامی کشورمان در سال جدید منجر شد، استقبال می‌کنم!

خبر مرتبط
روابط کره شمالی و کره جنوبی تیره‌ و تار می‌شود؟

اقتصادنیوز: رهبر کره شمالی گفت که حزب حاکم به این نتیجه رسیده‌اند شراکت با کره جنوبی و وحدت دوباره با مقامات آن غیرممکن است.

خواهر رهبری کره شمالی به بیانیه رئیس جمهوری کره جنوبی اشاره کرد که در آن سئول و ایالات متحده یک سیستم بازدارندگی گسترده را تا نیمه اول سال جاری میلادی و برای مهار تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی نهایی خواهند کرد.

او توضیح داد که این به پیونگ یانگ این امکان را می‌دهد که بفهمد دشمن کیست، چون کره جنوبی، مقامات کره شمالی و ارتش آن را به عنوان "دشمن اصلی که باید نابود شود" معرفی کرده است.

کیم یو جونگ در ادامه مطلب خود نوشته است: درحالی که سئول درباره اتحاد مجدد بر اساس دموکراسی آزاد صحبت می‌کند، ما می‌توانیم مردم خود را بیدار کنیم تا از گرفتار شدنشان در توهماتی مانند "آشتی ملی" و اتحاد مجدد مسالمت آمیز جلوگیری کنیم. ظهور یک رئیس جمهوری شجاع که حتی در مورد عواقب رفتار و سخنان خود هیچ نگرانی ندارد، شانس بسیار خوبی به ما می‌دهد!

به گفته خواهر کیم جونگ اون، شایستگی یون سوک یول را نباید دستکم گرفت: «رئیس جمهور قبلی کره جنوبی یعنی "مون جائه این" مردی بسیار خردمند و زیرک بود. وقتی اکنون به آن دوران فکر می کنم، اگر مون جائه باز هم در راس قدرت بود، حتما برای ما دردسر جدی ایجاد می‌کرد.»

خواهر کیم جونگ اون ادامه داد: مون جائه این، با تظاهر به کاستی‌های خود به ما نزدیک شده بود تا بسته‌ای از صلح ارائه دهد، دست‌هایمان را ببندد و در تلاش‌های ما برای تقویت توانایی‌های نظامی آینده برای بازدارندگی موانعی ایجاد کرد. رئیس جمهوری سابق کره جنوبی وعده ممنوعیت آزمایش‌های موشکی و اتمی را به ما داد اما در اصل ده‌ها فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکایی و زیردریایی از آمریکا وارد کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید