پیش بینی رسانه های اسرائیل از انتقامجویی حماس

کدخبر: ۶۱۹۸۴۱
اقتصادنیوز : ​سازمان پخش تلویزیونی اسرائیل اعلام کرد که ارزیابی‌ها در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که جنبش حماس به ترور صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش واکنش نشان خواهد داد.
پیش بینی رسانه های اسرائیل از انتقامجویی حماس

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، این سازمان اعلام کرد، پاسخ احتمالی جنبش حماس از خاک لبنان ممکن است مدتی طول بکشد.

بر اساس گزارش الجزیره، این نهاد همچنین تاکید کرد، پلیس این رژیم دستورالعمل‌هایی را درخصوص افزایش هوشیاری و سطح آماده‌باش برای وقوع حملات احتمالی در داخل اراضی اشغالی صادر کرده است.

خبر مرتبط
واکنش جهاد اسلامی به گزارش رسانه ها درباره توافق حماس با اسرائیل

اقتصادنیوز : یک عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مقاومت در پاسخ به ابتکارعمل مصر پیشنهادی را از طرف جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس به قاهره ارائه کرد.

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که کابینه سیاسی-امنیتی رژیم صهیونیستی فردا (پنجشنبه) به منظور بررسی تحولات لبنان و غزه پس از ترور صالح العاروری تشکیل جلسه خواهد داد.

رسانه‌های عبری‌زبان همچنین اعلام کردند، در این نشست مسئله دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص شکایت‌ آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی و همچنین مرحله پساجنگ غزه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

خبر مرتبط
موج واکنش‌ها به ترور فرمانده حماس/ بیانیه گروههای فلسطینی در محکومیت حمله تروریستی بیروت

در واکنش به ترور شهید صالح العاروری گروه‌های فلسطینی اعلام کردند که اسرائیل بهای سنگینی بابت آن خواهد پرداخت.

در همین راستا، روزنامه عبری‌زبان «معاریو» نوشت که براساس ارزیابی‌های موجود، جنگ در جبهه شمالی پس از ترور صالح العاروری در لبنان تشدید نشده است.

طبق نوشته این روزنامه عبری‌زبان، هشدارهایی از سوی رژیم صهیونیستی نسبت به قصد جنبش حماس برای پاسخ دادن به ترور العاروری با هدف قرار دادن اهدافی در داخل و خارج از اراضی اشغالی داده شده است.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی در حالت آماده‌باش قرار دارد.

صالح العاروری و دو تن از رهبران گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در انفجاری در شامگاه سه‌شنبه در منطقه المشرفیه در ضاحیه جنوبی بیروت در نتیجه حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به دفتر حماس در آنجا ترور شدند.

پیشتر نیویورک تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که رژیم صهیونیستی مسؤولیت حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت را که منجر به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس شد، بر عهده دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید