اگر با انتخابات قهر کنیم، باز هم مجلسی تشکیل می‌شود که مهمترین کارش تصویب لایجه حجاب است!

کدخبر: ۶۱۹۹۶۱
اقتصادنیوز: در سیاست‌ورزی ما، برعکس تعریف کلاسیک و آکادمیک که «عمل سیاسی» را «کنشی در جهت رفاه و آسایش جامعه» می‌داند، ما برای‌مان سیاست‌ورزی با مفهومی کاملا رادیکال معنا می‌شود و گویی همچنان در مسیر همان روش‌های چریکی دهه چهل و پنجاه گام برمی‌داریم.
اگر با انتخابات قهر کنیم، باز هم مجلسی تشکیل می‌شود که مهمترین کارش تصویب لایجه حجاب است!

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه اعتماد نوشت: اگر کسی سه سال پیش و در آستانه انتخابات 1400 هشدار می‌داد که با این وضعیتی که پیش می‌رود، استقرار حاکمیت یکدست، جز به سخت‌تر شدن زندگی برای مردم، کوچک‌تر شدن سفره‌ها و عقب‌راندن طبقه متوسط به زیر خط فقر حاصلی ندارد در بین آنانی که بر طبل کنار کشیدن از انتخابات می‌کوبیدند، گوش شنوایی پیدا می‌کرد؟

اینکه بگوییم تصمیم‌ها قبلا گرفته شده و کاری نمی‌توان کرد، آیا می‌تواند مجوزی برای هیچ‌کاری نکردن باشد؟

پرسش بی‌جواب  در این پنج سال این بوده و همچنان هم هست که تاثیر مثبت «قهر با صندوق رای» بر زندگی واقعی و روی زمین مردم چه بوده؟ و وقتی دولتی داریم که نه تنها از حرکت شتابان قطار پیشرفت که حتی از حرکت ریل این قطار می‌گوید و آن‌وقت برای تامین سوخت این ریل متحرک، با عناوین مختلف مالیاتی، دست در جیب سوراخ مردم می‌کند، کنش سیاسی معطوف به بهبود زندگی مردم چه باید باشد؟

آیا بگذاریم همچنان این قطار و ریلش از روی ما رد شود؟ آیا بگذاریم دوباره مجلسی تشکیل شود که مهم‌ترین کارش طرح صیانت و لایحه عفاف و حجاب است؟ واقعا معتقدیم از دل قهر با صندوق رای و یکدست‌تر شدن حاکمیت، بهبود وضعیت زندگی مردم حاصل می‌شود؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی