هشدار صریح یمن به آمریکا، انگلیس و فرانسه/ دریای سرخ دام اسرائیل است

کدخبر: ۶۲۰۱۰۲
اقتصادنیوز: وزیر دفاع یمن تأکید کرد که دریای سرخ به دامی برای صهیونیستها بدل شده است که نخواهند توانست از آن جان سالم به در ببرند.
هشدار صریح یمن به آمریکا، انگلیس و فرانسه/ دریای سرخ دام اسرائیل است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  وزیر دفاع یمن به آمریکا، انگلیس و فرانسه هشدار داد که این کشور به هیچ عنوان ظلم را نخواهد پذیرفت و به حمله واشنگتن به نیروهای دریایی یمن، پاسخ سختی خواهد داد که فراتر از تصورات و محاسبات نظامی آنان خواهد بود.

خبر مرتبط
هشدار مستقیم از لندن به صنعا: حوثی‌ها را مسئول حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ می‌دانیم

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که لندن در اقدام مستقیم علیه حوثی‌ها برای جلوگیری از حمله به کشتی‌ها تردید نخواهد کرد

العاطفی در ادامه هشدارهای خود گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه بدانند که اجازه دست‌درازی به آنان نخواهیم داد؛ زیرا ما ملتی هستیم که تسلیم نمی‌شویم، در برابر سختیها مقاومیم و هر کس که به خاطر محاسبات اشتباه، ما را به بازی بگیرد، فقط باید خود را سرزنش کند».

خبر مرتبط
ادعای سنتکام درباره رهگیری موشکهای یمنی/ پهپادهای صنعا سرنگون شدند؟

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ارتش ملی یمن شد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نیروهای یمنی در دریای سرخ درگیر شده و ۱۰ نظامی یمنی را به شهادت رسانده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به دنبال بیانیه سنتکام تاکید کرده بود که آمریکا باید مسئولیت به شهادت رساندن نیروهای دریایی یمن را بپذیرد و اقداماتش مانع نیروهای یمنی برای عمل به وظیفه دینی و اخلاقیشان در قبال فلسطین نخواهد شد.

ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد.

این هشدارهای شدیداللحن العاطفی در جریان سخنرانی در نشستی بود که با فرماندهان نظامی این کشور داشت. وی با تأکید چند باره بر ادامه حمایتهای یمن از مردم غزه، خاطر نشان کرد: آمریکا و اسرائیل فکر می‌کنند که می‌توانند کشتارهای وحشیانه‌ای علیه زنان و کودکان غزه انجام دهد و کسی نباشد که به آنان بگوید، کافی است!. خداوند مردم یمن را انتخاب کرده است تا در موضع حق و عدالت و یاری رساندن به ملت مظلوم فلسطین قرار گیرند.

وزیر دفاع یمن با اشاره به اینکه رهبر این کشور تمامی محاسبات صهیونیستها را با موشک و پهپاد به هم ریخته است، تأکید کرد: حقوق بین‌الملل، صرفا سرپوشی برای دروغهای آمریکا، انگلیس و فرانسه است که هر گاه بخواهند از آن برای سیاستهای خود استفاده کنند؛ زیرا جنایات در غزه، لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین‌الملل است.

العاطفی در پایان هشدار داد: به صهیونیستها و حامیان آنان می‌گوییم که دریای سرخ به دامی برای آنان بدل شده است و محاصره آنان تا زمانی ادامه خواهد داشت که دست از جنایت علیه ملت فلسطین بردارند و به محاصره آنان پایان دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید