اعتراف عجیب وزیر خارجه اوکراین درباره آمریکا

کدخبر: ۶۲۰۱۶۶
اقتصادنیوز :وزیر خارجه اوکراین اذعان کرد، که کی‌یف هیچ برنامه جایگزینی برای کمک‌های آمریکا در جریان درگیری‌هایش با روسیه ندارد و باید به پشتیبانی و حمایت‌های آمریکا وابسته بماند.
 اعتراف عجیب وزیر خارجه اوکراین درباره آمریکا

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، ، دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین همچنین با وجود مخالفت قانونگذاران آمریکایی در ارائه بسته جدید تسلیحاتی به کی‌یف خواستار کمک‌های بیشتر شد.

وزیر خارجه اوکراین در جریان مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان مدعی شد که کشورهای غربی برای رسیدگی به درخواست‌های فوری اوکراین منابع کافی در اختیار دارند و گفت: تلاش‌ها باید مضاعف و جدی باشد.

خبر مرتبط
دولت ورشو به وعده اش عمل نکرد/ مرز لهستان با اوکراین بسته شد

اقتصادنیوز : کشاورزان لهستانی بار دیگر در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور و محقق نشدن وعده‌هایی که در مقابل ورود غلات اوکراین به کشورشان به آنها داده شده بود، با تراکتورهای خود مرز این کشور با اوکراین را مسدود کردند.

وی در ادامه گفت: تنها کاری که غرب باید انجام دهد این است که به خود و به ظرفیتش برای پیروزی ایمان بیاورد. البته زمان هم مهم است. ما نمی‌توانیم بنشینیم و منتظر گفت‌وگوهای بی‌پایان در این مورد باشیم. بنابراین ما از همه می‌خواهیم که در تصمیم‌گیری‌های تعلیق شده خود سرعت عمل به خرج دهند چون غرب نشان داده که قادر به دفاع از دموکراسی است.

کولبا در پاسخ به اینکه آیا کی‌یف گزینه‌های دیگری را در صورت توقف ارسال کمک‌های آمریکا دارد یا خیر، گفت: اصلا چنین گزینه‌هایی نداریم و باید فقط به آمریکا و حمایت‌های متحدان تکیه کنیم.

وزیر خارجه اوکراین با اشاره به اظهارات اخیر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز گفت: ما برنامه‌ای نداریم. آنچه به اوکراین داده می‌شود صدقه نیست. این سرمایه گذاری در حفاظت از ناتو و در حمایت از رفاه مردم آمریکا است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین در ادامه به بحث‌های جاری در کنگره ایالات متحده درباره دور بعدی کمک‌های نظامی اشاره کرد و گفت، این مناقشه مربوط به مسائل داخلی مرزها در ایالات متحده است. در حالی که کاخ سفید از قانونگذاران خواسته تا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کنند، برخی از جمهوری خواهان متعهد شده‌اند تا زمانی که دموکرات‌ها با اصلاحات مختلف سیاست مرزی موافقت نکنند، این اقدام را متوقف خواهند کرد.

این قانون برای هفته‌ها متوقف شده اگرچه سناتور مستقل آمریکایی، «کرستن سی‌نما» گفت که قانون‌گذاران در حال نزدیک شدن به توافقی هستند که می‌تواند میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین و رژیم صهیونیستی را مجاز کند.

اخیرا نیز جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرده بود که واشنگتن آخرین بسته کمک‌های امنیتی را که از دستش بر می‌آید، پیش از سال جدید میلادی به اوکراین ارائه کرده و ارائه کمک‌های بیشتر منوط به تایید کنگره است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید