درخواست مهم میقاتی از بورل

کدخبر: ۶۲۰۴۲۳
اقتصادنیوز : نخست‌وزیر لبنان در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیروت خواستار توقف نقض حاکمیت کشورش توسط اسرائیل شد.
درخواست مهم  میقاتی از بورل

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به بیروت سفر کرده است با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار به موضوع حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و آخرین تحولات منطقه در سایه جنگ غزه پرداخته شد.

میقاتی در جریان این دیدار اظهار داشت: ما صلح طلب هستیم نه جنگ افروز؛ به همین دلیل به دنبال ثبات و در حال برقراری تماس با طرف‌های مختلف در این راستا هستیم.

خبر مرتبط
اتحادیه اروپا باز هم بیانیه داد/ بورل حادثه هولناک انفجار کرمان را محکوم کرد

اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور دومین بیانیه درباره حمله تروریستی کرمان، این حادثه هولناک را دوباره محکوم کرد.

در واکنش به تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش حملات خود به جنوب لبنان تاکید کرد: هرگونه بمباران گسترده در جنوب لبنان، منطقه را به سمت یک انفجار فراگیر سوق خواهد داد.

میقاتی خاطرنشان کرد: تعهد لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت مستلزم توقف نقض حاکمیت کشور از سوی اسرائیل و عقب نشینی آن از سرزمین های اشغالی ما است.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

به تازگی روزنامه الاخبار نوشت که مقاومت لبنان به تاکتیک‌های خاصی روی آورده است که دشمن توان رویارویی با آن را ندارد. بر این اساس، فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده اند که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند و مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع، جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز معتقدند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید