اوکراین در آستانه بحران تسلیحاتی/ سامانه‌های پاتریوت آمریکا تمام شد؟

کدخبر: ۶۲۰۵۰۶
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که ممکن است آمریکا نتواند موشک‌های مورد نیاز سامانه‌های پدافند پاتریوت اهدا شده به اوکراین را تامین کند.
اوکراین در آستانه بحران تسلیحاتی/ سامانه‌های پاتریوت آمریکا تمام شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: سامانه‌های پاتریوت در زمینه دفاع هوایی اوکراین در برابر حملات هوایی روسیه در سراسر این کشور نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند اما مشکل اینجاست که تولید موشک‌های رهگیر پاتریوت هزینه گزافی به همراه دارد و هر عدد از این موشک‌‎ها می‌تواند از ۲ تا ۴ میلیون دلار قیمت داشته باشد.

از زمانیکه روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تهاجم تمام عیار خود به اوکراین را آغاز کرد، مسکو بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ موشک به سراسر اوکراین پرتاب کرده است و در میان تسلیحات پدافند هوایی اوکراین تنها سیستم‌های پاتریوت توانایی رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک را دارند که همین موضوع سبب شده است که این سامانه‌ها از سوی نیروهای اوکراینی به دفعات مکرر در دفع حملات موشکی روسیه به کار گرفته شوند.

نیروی هوایی اوکراین پیشتر اعلام کرد که تمامی ۱۰ موشک کینزال روسیه که در ۲ ژانویه (۱۲ دی) به سوی اوکراین پرتاب شده بود را با استفاده از سامانه‌های پاتریوت رهگیری و منهدم کرده است.

والری زالوژنی فرمانده ارتش اوکراین نیز در همین رابطه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اگر موشک‌های روسیه به اهداف خود اصابت کرده بودند، با عواقب فاجعه‌باری مواجه شده بودیم.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید