درخواست مهم پاپ از دیپلمات ها

کدخبر: ۶۲۰۸۵۰
اقتصادنیوز : پاپ فرانسیس خواهان توقف درگیری و جنگ در تمام جبهه‌ها از جمله جبهه لبنان شد.
درخواست مهم  پاپ از دیپلمات ها

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنان سالانه خود با دیپلمات‌ها خواهان توقف درگیری و جنگ در تمام جبهه‌ها از جمله لبنان شد.

 

مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین از هفتم اکتبر که عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی آغاز شد، شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. این رژیم اخیرا صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهانش را در ضاحیه جنوبی بیروت ترور کرد.

خبر مرتبط
200 مکان باستانی در غزه توسط ارتش اسرائیل تخریب شد

​به گفته مقامات فلسطینی، ارتش اسرائیل در جریان حمله مرگبار خود از ۷ اکتبر، بیش از ۲۰۰ مکان باستانی و قدیمی از ۳۲۵ مکان ثبت شده در نوار غزه را تخریب کرده است.

به نقل از النشره، پاپ خواهان آزادی فوری اسرای بازداشت شده توسط حماس در غزه شد و از رهبران جهان خواست برای اجرای راه حل تشکیل دو دولت برای پایان درگیری و ایجاد یک وضعیت ویژه برای قدس تلاش کنند.

وی گفت: پاسخ نظامی اسرائیل موجب ایجاد بحران انسانی خطرناک و رنج و مشکلاتی غیرقابل تصور برای غیرنظامیان شده است. بیمارستان‌ها، مدارس و عبادتگاه‌ها در غزه باید از حمایت لازم برخوردار باشند.

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس هفتم اکتبر عملیات طوفان الاقصی را با حمله به شهرک‌های غلاف غزه آغاز کرد. به دنبال این عملیات جنگ غزه آغاز شد که به گفته وزارت بهداشت غزه تاکنون به شهادت ۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر از جمله ۱۰۰۰۰ کودک و ۷۰۰۰ زن و زخمی شدن ۵۸ هزار و ۴۱۶ تن منجر شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید