یک نماینده اصولگرای ادوار پیشین مجلس:

نتیجه ردصلاحیتها همین مجلس یازدهم است که فقط سکوت می کند و دائما دور زده می شود

کدخبر: ۶۲۰۹۴۹
اقتصادنیوز: حشمت‌الله فلاحت پیشه از نمایندگان اصولگرای ادوار مجلس به روند رد صلاحیت‌ها انتقاد کرد.
نتیجه ردصلاحیتها همین مجلس یازدهم است که فقط سکوت می کند و دائما دور زده می شود

به گزارش اقتصادنیوز او در اعتماد نوشت: معتقدم ردصلاحیت هر دلیلی که داشته باشد، دلیل سیاسی نباید داشته باشد. در خصوص شخص من که عدم التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی دلیل ردصلاحیت عنوان شده، چیزی غیر از موضع‌گیری‌ها و مصاحبه‌های انتقادی من نمی‌تواند باعث عدم احراز صلاحیتم باشد.

فردی که حرفه سیاسی دارد و 3دوره سابقه حضور در مجلس هم در رزومه او ثبت شده، طرح عدم التزام در موردش منصفانه نیست. در شرایطی که حضور برخی افراد در گستره کشور منجر به ایجاد شور و شوق انتخاباتی در کشور می‌شود، ردصلاحیت آنها به معنای عدم رونق در انتخابات است. 

نتیجه این نوع ردصلاحیت‌ها، منجر به شکل‌گیری مجلسی ساکت می‌شود. مجلس یازدهم نمونه یک مجلس ساکت است؛ مجلسی که بارها دور زده شد. وقتی مجلسی دور می‌خورد، در واقع حقوق مردم را دچار خدشه می‌کند.

در بزنگاه‌های مختلف مانند سکوت و عدم اثرگذاری مجلس در افزایش 150درصدی مالیات‌ها، گرانی‌های افسارگسیخته، تورم، حوزه سیاست خارجی و...این منافع ملی کشور و مردم بود که بر باد رفت.

نمایندگان در بخش‌هایی که می‌توانستند و باید ورود می‌کردند، ساکت ماندند؛ دلیل این سکون این بود که یا افراد فاقد تخصص در مجلس حاضر بودند یا اینکه روابطی خارج از متن میان نمایندگان و دولت حاکم بود.

پیشرفت هر جامعه‌ای، حاصل نقد افراد دلسوز است. ردصلاحیت بسیاری از افراد متخصص و افرادی که ارتباطی با کانون‌های قدرت و ثروت ندارند، ظلم به کشور و مردم است.

گناه من و افرادی مانند من چیست، جز اینکه در طول ده سال گذشته نسبت به خیانت برخی قدرت‌های خارجی در حق ملت ایران هشدار می‌دادم؟مگر غیر از این است که امروز این خیانت‌ها برای مردم و مسوولان روشن شده است؟ آیا این انتقادات دلیلی برای عدم التزام به نظام است؟

گناه من و نمایندگانی مانند من چیست که در حوزه مقابله با فساد و ضرورت شفاف‌ساز امور هشدار می‌دادم؟ آیا غیر از این است که بی‌توجهی به این هشدارها امروز در ماجرای بروز فسادهای نجومی نمایان شده است؟

ردصلاحیت افرادی که می‌توانند مطالبات واقعی مردم را دنبال کنند، باعث می‌شود تا انتخابات مشارکتی نشود. اتفاقی که امروز رخ داده، آن است که روز به روز از اثرگذاری مجلس کم می‌شود و مردم چون تاثیرگذاری خاصی از مجلس و نمایندگان مشاهده نمی‌کنند، دلیلی برای حضور در انتخابات هم احساس نمی‌کنند.

انتخابات واقعی جایی است که صاحبان کارنامه و مدعیان برنامه در جناح‌های سیاسی گوناگون بتوانند با هم رقابت سالم داشته باشند. نهایتا هم مردم به برنامه‌ها و اهداف رای دهند. امیدوارم این شرایط برای رقابت شرافتمندانه میان جریانات سیاسی گوناگون فراهم شود.

تایید صلاحیت افراد و گروه‌هایی که به بهانه‌های غیرمتعارف مانند عدم التزام به نظام، عدم التزام به اسلام و....از گردونه انتخابات خارج شده‌اند، می‌تواند تنور انتخابات را گرم کند. باید از افراد و جریاناتی که در این شرایط که ثبت‌نام در انتخابات هزینه‌های بسیاری دارد، در صحنه حضور پیدا کرده‌اند، استقبال کرد. اما متاسفانه آنچه البته به جایی نرسد، فریاد من و امثال من است..

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید