دست رد مصر به سینه اسرائیل

کدخبر: ۶۲۱۱۴۱
اقتصادنیوز: براساس گزارش خبرگزاری رویترز مصر درخواست رژیم صهیونیستی برای نظارت بر منطقه حائل در مرز مصر- غزه را نپذیرفته است.
دست رد مصر به سینه اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مصر پیشهاد اسرائیل برای نظارت بیشتر تل آویو بر منطقه حائل در مرز غزه- مصر را رد کرده و اولویت را تلاش برای آتش بس قرار داده است.

همراه با قطر، مصر نیز یک نقش پیشرو در مذاکرات برای دستیابی به یک توافق آتش بس ایجاد کرده است. منابع مصری گفتند که در جریان این مذاکرات اسرائیل به آنها پیشنهاد کرده تا نظارت بر محور فیلادلفی (یک منطقه حائل باریک در مرز غره و مصر) را به دست بگیرند.

خبر مرتبط
کشف مومیایی های رنگین در مصر

اقتصادنیوز: باستان‌شناسان با کاوش در مصر به گورستانی مملو از مقبره‌هایی متعلق به دوره‌های مختلف این تمدن تاریخی همراه با مومیایی‌های رنگین دست یافتند.

یک مقام صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد که نظارت مشترک بر محور فیلادلفیا (محور صلاح الدین) با مصر از جمله موضوعاتی است که توسط طرفین مورد بحث قرار گرفته است.

اما القاهره نیوز وابسته به دولت مصر روز دوشنبه به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد که گزارش های اخیر درباره همکاری برنامه ریزی شده بین مصر و اسرائیل در این کریدور نادرست است.

خبر مرتبط
گفت و گوی وزرای خارجه مصر و آلمان درباره تحولات غزه

اقتصادنیوز : وزرای خارجه مصر و آلمان در جریان دیدار با یکدیگر در قاهره درخصوص تحولات غزه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

این منابع افزودند که مصر دستیابی به یک توافق آتش بس جدید را به عنوان پایه و اساس لازم برای بحث در مورد غزه پس از جنگ، در اولویت قرار داده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید