فوری/ انفجار تروریستی در تدمر/ 8 نظامی سوری کشته شدند

کدخبر: ۶۲۱۱۵۲
اقتصادنیوز: انفجار بسته انفجاری در مسیر یک اتوبوس در حمص سوریه و در پی آن، هشت نظامی و یک غیر نظامی کشته و 13 نفر دیگر هم زخمی شدند.
فوری/ انفجار تروریستی در تدمر/ 8 نظامی سوری کشته شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازفارس، وزارت دفاع سوریه شامگاه امروز سه‌شنبه از انفجار تروریستی در یک اتوبوس در صحرای سوریه واقع در جنوب تدمر خبر داد.

این حمله با یک بسته انفجاری صورت گرفت و در پی آن، هشت نظامی و یک غیر نظامی کشته و ۱۳ نفر دیگر هم زخمی شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد، تروریستهای داعش، در یکی از مسیرهای واقع در شرق استان حمص، کمینی برای ارتش سوریه طراحی کرده بودند که اتوبوس نیورهای سوری در آن گرفتار و منفجر شد.

خبر مرتبط
فوری/ حمله شدید راکتی به پایگاه آمریکا در سوریه

اقتصادنیوز: پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر در شرق سوریه در پاسخ به حمله هوایی روز گذشته آمریکا به یک کامیون در مرز القائم و بوکمال مورد حمله قرار گرفت.

همزمان با این انفجار، یک افسر ارتش سوریه و یک نفر از نیروهای دفاع ملی این کشور، در یک حمله دیگر داعش در غرب رقه (شمال سوریه) کشته شدند.

صحرای سوریه، تحت کنترل جنگنده‌های آمریکایی قرار دارد و این جنگنده‌ها همیشه حمایت هوایی از تروریستهای داعش دارند.

خبر مرتبط
مقاومت عراق بیانیه صادر کرد/حمله به 2 پایگاه آمریکایی در عراق و سوریه

اقتصادنیوز: گروه‌های مقاومت عراق امروز با صدور بیانیه‌ای از حمله به دو پایگاه آمریکایی در عراق و سوریه خبر داد.

 داعش در دو سال گذشته به ویژه پس از هلاکت سرکرده‌های‌ خود در موضع ضعف قرار گرفته بود و به ندرت حملاتی را در مناطق بیابانی سوریه و عراق تدارک می‌دید، اما در سه ماه اخیر تحرکات تروریستی آن به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

در روزهای نخست سال جدید میلادی تروریست‌های داعش، مواضع ارتش سوریه را در حومه شرقی دیرالزور هدف قرار دادند که در این حمله چهار نفر از نیروهای مقاومت شهید و سه نیروی سوری مجروح شدند. پیش تر عناصر داعش به مقرهای نیروهای ارتش سوریه در صحرای الرصافه (مثلث الرقه، حمص و دیرالزور) یورش بردند.

به تازگی نیز گروهی از داعش پس از ربودن 6  کارگر در روستایی اطراف رقه، پنج نفر از آنها را آزاد و یک شخص را اعدام کردند. سپس غیرنظامیان روستا به همراه پنج نفر آزاد شده به جست‌وجوی فرد اعدام شده و تروریست‌های داعش پرداختند، اما با انفجار جسد به وسیله تروریست‌های داعش، ۶ نفر غیرنظامی جان باختند و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.

در عراق نیز هفته گذشته تروریست‌های داعش به روستایی در منطقه مخمور حمله کردند و با نیروهای ارتش عراق درگیر شدند. در این درگیری‌ دو سرباز و یک افسر عراق زخمی شدند. سپس تروریست‌های داعش با یورش به همین روستا یک نظامی ارتش عراق را کشتند و دو نظامی دیگر را زخمی کردند که در ادامه، نیروهای کمکی ارتش عراق وارد عمل شدند و تروریست‌ها را داخل روستا به محاصره درآوردند.

موج جدید تحرکات داعش در منطقه همزمان با آغاز و استمرار عملیات غافلگیرانه «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی همراه بوده و این در حالی است که پیش از عملیات مقاومت فلسطین، گروه تروریستی داعش در حالت و دوره سکون بود.

اقدامات و تحرکات گروه تروریستی داعش و اظهارات مقام های رژیم صهیونیستی حاکی از آن دارد، فعالیت و قدرت‌گیری داعش در منطقه در راستای منافع تل‌آویو است، زیرا در یک دهه اخیر داعش تنها در راستای منافع رژیم صهیونیستی گام برداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید