دعای خاخام‌های یهودی در سازمان ملل درباره غزه + فیلم

کدخبر: ۶۲۱۱۷۶
اقتصادنیوز: خاخام های یهودی با حضور در سازمان ملل خواهان آتش بس در غزه شدند
دعای خاخام‌های یهودی در سازمان ملل درباره غزه + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رهبران مذهبی یهودی که نماینده گروهی از خاخام ها و دانشجویان خاخام از اسرائیل، آمریکای شمالی و اروپا هستند روز سه شنبه به وقت محلی با حضور در سازمان ملل برای آتش بس در غزه دعا کردند.

سازمان ملل گزارش داد، این گروه که در صحن علنی مجمع عمومی و نیز شورای امنیت سازمان ملل حضور یافتند، اعلام کردند: «در این لحظه از محک اخلاقی بزرگ، ما با یک صدا صحبت می‌کنیم تا مقدس‌ترین تعهد در سنت یهودی یعنی"پیکواچ نفش" یا نجات جان را خواستار شویم.»

خاخام های حامی آتش بس در غزه، همچنین این پیام را به مجمع عمومی سازمان ملل آوردند تا به آمریکا بگویند از وتوی صلح دست بردارد و اکنون باید آتش بس شود! که نیروهای امنیتی سازمان ملل، آنها را از صحن مجمع عمومی اخراج کردند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه وقت محلی درباره حضور این خاخام ها به خبرنگاران گفت: یک گروه ۴۹ نفره از خاخام های یهودی امروز در سازمان ملل حضور داشتند آنها در سالن شورای امنیت و مجمع عمومی اجتماع کردند.

دوجاریک تصریح کرد: خاخام های یهودی خواستار آتش بس بودند. از این گروه خواسته شد سازمان ملل را ترک کنند. همه اقدامات با همکاری کامل انجام شد. خواسته آنها آتش بس بشردوستانه در غزه بود که خواسته ما در سازمان ملل نیز همین است.

اعتراضات در آمریکا در حمایت دولت جو بایدن از رژیم اسرائیل و جنگ تل آویو علیه مردم غزه همچون دیگر نقاط جهان افزایش یافته است.

در آمریکا تاکنون معترضان برخی از رویدادهای مهم به مناسبت تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی از جمله مراسم روز شکرگذاری در نیویورک را مختل کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید