عکس العمل وزیر دارایی اسرائیل به اظهارات بلینکن

کدخبر: ۶۲۱۲۳۵
اقتصادنیوز : وزیر دارایی اسرائیل به درخواست‌های وزیر خارجه آمریکا برای لزوم انتقال وجوه مالیاتی فلسطین به تشکیلات خودگردان فلسطین و توقف درخواست‌های وزرای کابینه اسرائیل برای تشویق به کوچ اجباری ساکنان غزه واکنش نشان داد.
عکس العمل وزیر دارایی اسرائیل به اظهارات بلینکن

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما حتی یک شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) را هم که به خانواده‌های "نازی‌ها" در غزه تعلق می‌گیرد به تشکیلات خودگردان نخواهیم داد و برای مهاجرت داوطلبانه ساکنان غزه تلاش خواهیم کرد.»

خبر مرتبط
چراغ سبز دیپلمات سعودی به اسرائیل

​ اقتصادنیوز : سفیر عربستان سعودی در لندن در سخنانی از تمایل و علاقه کشورش برای عادی سازی روابط با اسرائیل پس از اتمام جنگ غزه خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «ما از حمایت آمریکا از اسرائیل بسیار تشکر می‌کنیم اما همیشه مطابق با منافع اسرائیل عمل می‌کنیم.»

وی در ادامه افزود: «ما با تمام قدرت به مبارزه خود برای نابودی حماس ادامه خواهیم داد و ما برای مهاجرت داوطلبانه از غزه تلاش خواهیم کرد همانگونه که جامعه جهانی اقداماتی در قبال پناهجویان از سوریه و اوکراین انجام داد.»

پیشتر وزیر خارجه آمریکا در جریان کنفرانسی مطبوعاتی گفته بود: «رهبران منطقه به تلاش برای عدم گسترش جنگ غزه متعهد هستند. شمار زیادی از کشورهای منطقه آماده سرمایه‌گذاری در بازسازی نوار غزه و نیز در حوزه امنیت هستند.»

بلینکن که کشورش حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم فلسطین است، گفت آمریکا با هر پیشنهادی برای کوچاندن فلسطینی‌های غزه مخالف است.

وی همچنین به توافق در مورد طرحی اشاره کرد که براساس آن سازمان ملل ماموریت دارد بازگشت آوارگان نوار غزه به خانه‌هایشان را ارزیابی کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید