حمله روسیه به کشورهای غربی/ غرب در حال فریفتن جهان است!

کدخبر: ۶۲۱۵۳۸
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نشست داووس که قرار است در ۱۴ ژانویه برگزار شود را حقه‌ غرب دانست برای جانبداری از اوکراین.
حمله روسیه به کشورهای غربی/ غرب در حال فریفتن جهان است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، در بیانیه‌ای که در سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، ماریا زاخارووا گفت: آنها [کشورهای غربی] از نشست داووس استفاده خواهند کرد تا بار دیگر کشورهای جنوب و شرق جهانی را با فریفتن و باج‌خواهی فریب دهند تا طرف آنها را بگیرند. ما متقاعد شده‌ایم که شرکای ما در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین وضعیت واقعی امور را درک خواهند کرد و اجازه نخواهد داد به سمت ابتکاراتی که آشکارا ضد روسیه است، کشیده شوند.

به گفته زاخارووا، مسکو بارها «نقص، ریاکاری و جدایی» از واقعیت «فرمول» ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و جلسات کپنهاگ با هدف ترویج آن را توضیح داده است.

او گفت: اولا «فرمول» زلنسکی در اصل مجموعه‌ای از اولتیماتوم‌ها به روسیه است. آنها تلاش می‌کنند ما را وادار کنند که از مناطق آزاد شده عقب‌نشینی کنیم و مردم روسیه را که به اتحاد مجدد با وطن خود رای داده‌اند، در دست نازی‌های اوکراینی رها کنیم. آنها به دنبال این هستند که کشور ما را به دادگاه بکشانند و دارایی‌های قانونی ما در بانک‌های غربی را مصادره کنند. چنین اولتیماتوم‌هایی نمی‌تواند پایه‌ای برای شروع مذاکرات باشد.

خبر مرتبط
واکنش مسکو به نشست محرمانه غربی‌ها درباره اوکراین

اقتصادنیوز: روسیه نشست محرمانه کشورهای غربی درباره اوکراین را محکوم کرد

زاخارووا افزود: موارد باقیمانده از «فرمول» زلنسکی - در مورد امنیت هسته‌ای، غذا، انرژی و محیط‌زیست - توسط کی‌یف اختراع شده تا مخاطبان هدف را گمراه کند.

این دیپلمات روس یادآوری کرد: ثانیا، ممنوعیت قانونی مذاکره با رهبری روسیه در اوکراین اجرا می‌شود. تا زمانی که این پیشنهاد لغو نشود، بحث در مورد هر پیشنهادی معنای عملی ندارد. در آوریل ۲۰۲۲، کی‌یف مذاکرات با روسیه را به دستور غرب خاتمه داد. به نوبه خود، کشور ما هرگز از ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین خودداری نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد، هرگونه گفت‌وگو در مورد راه‌حل بحران اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است و در حالی که «فرمول» اولتیماتوم‌های زلنسکی مورد حمایت غرب را به‌عنوان امری بدون جایگزین تبلیغ می‌کند، کی‌یف همراه با متولیان آن «حق ارائه طرح‌های صلح را غصب می‌کند» و همه ایده‌های منطقی دیگر کشورها را مسدود می‌کند، اول و مهم‌تر از همه، جنوب جهانی و شرق جهانی.

او افزود: جلساتی در قالب کپنهاگ هیچ ابتکار دیگری به جز ابتکارات کی‌یف را مورد بحث قرار نمی‌دهند.

این دیپلمات روسی تاکید کرد که ریاکاری نظام زلنسکی با این واقعیت به وضوح ثابت می‌شود که نشست داووس را برای گفت‌وگو در مورد راه‌حل بالقوه صلح ترتیب می‌دهد، و بعد «با خونسردی از مهمات خوشه‌ای برای بمباران تاسیسات غیرنظامی در بلگورود، دونتسک و دیگر شهرهای روسیه و کشتن عامدانه غیرنظامیان استفاده می‌کند.»

زاخارووا ادامه داد: غرب به نوبه خود مهمات به کی‌یف از جمله مهمات خوشه‌ای و اورانیوم ضعیف‌شده ارائه می‌دهد، سلاح آن را تامین می‌کنم و تشدید و طولانی شدن خصومت‌ها را تسهیل می‌کند. لفاظی‌های تهاجمی که خواستار تحمیل «شکست استراتژیک» به روسیه است، هنوز فروکش نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: همه اینها رنگ واقعی رهبری کی‌یف، واشنگتن، لندن و بروکسل را نشان می‌دهد. رویکردهای اساسی آنها بدون تغییر باقی مانده است. آنها هنوز به جنگ فکر می‌کنند و با برنامه های بلندمدت برای از بین بردن هر چیز روسی، با رویارویی تمدنی با روسیه و با تضعیف منافع مشروع آن در زمینه صلح و امنیت بین‌المللی، هدایت می‌شوند.

در ۱۴ ژانویه، داووس سوئیس میزبان چهارمین دیدار گروه کپنهاگ در مورد اوکراین خواهد بود. سازمان‌دهندگان آن – کی‌یف و برن - نمایندگانی از بیش از ۷۰ کشور و سازمان بین‌المللی را دعوت کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی