اسرائیل، لبنان را تهدید کرد/ بعد از غزه نوبت لبنان است!

کدخبر: ۶۲۱۵۴۹
اقتصادنیوز: رئیس ستاد ارتش اسرائیل بار دیگر تهدیدهای توخالی را علیه لبنان و حزب‌الله بر زبان آورد.
اسرائیل، لبنان را تهدید کرد/ بعد از غزه نوبت لبنان است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، با تشدید حملات مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی فلسطین، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت که نیروهای این رژیم، قادر به تخریب هر روستایی در خاک لبنان هستند.

خبر مرتبط
تب جنگ در جنوب لبنان می‌خوابد؟/ سفر مهم فرستاده ویژه آمریکا به بیروت

اقتصادنیوز: نماینده ویژه بایدن همزمان با تشدید تنش ها در جنوب لبنان میان نیروهای حزب الله و اسرائیل، به بیروت سفر می کند.

طبق گزارش شبکه العربیه، وی مدعی شد: «نیروهای اسرائیل می‌دانند، پس از غزه چگونه در لبنان بجنگند.»

هالوی در جمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در غزه گفت که عملکرد سربازان در نوار غزه او را متقاعد کرده که در صورت نیاز می‌توانند، جنگ را به خاک لبنان منتقل کنند. رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در این باره ادامه داد: «ما در غزه جنگیدیم، می‌دانیم در صورت نیاز چگونه این کار را در لبنان انجام دهیم.»

خبر مرتبط
حمله توپخانه‌ای اسرائیل به جنوب لبنان / یک شهروند به شهادت رسید

ارتش رژیم صهیونیستی در حمله توپخانه‌ای به مناطق جنوبی لبنان یک شهروند این کشور را به شهادت رساند.

اظهارات این نظامی صهیونیست در شرایطی مطرح می‌شود که با گذشت سه ماه از کارزار حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرده است و هر روز به تلفات نظامیان آن افزوده می‌شود.

خبر مرتبط
پاتک لبنان به شکایت اسرائیل/تحویل یک شکایت متقابل به شورای امنیت

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه ای اعلام کرد این کشور قصد دارد در پاسخ به شکایت اسرائیل از بیروت درباره عدم پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، به سازمان ملل متحد شکایت کند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد.

درست چند روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو نتانیاهو مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده‌ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی