سکوت آمریکا شکست/ اولین واکنش به توقیف نفتکش سوئز راجان

کدخبر: ۶۲۱۶۰۲
اقتصادنیوز: روابط عمومی نیروی دریایی ارتش امروز از توقیف یک نفتکش آمریکایی با حکم قضایی در آب‌های دریای عمان خبر داد.
سکوت آمریکا شکست/ اولین واکنش به توقیف نفتکش سوئز راجان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پس از انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرده است، ۲ مقام نظامی آمریکا این خبرها را تایید کردند.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش امروز از توقیف یک نفتکش آمریکایی با حکم قضایی در آب‌های دریای عمان خبر داد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید «نیکولاس ST» صبح پنجشنبه توقیف شد.

خبر مرتبط
دلیل توقیف نفتکش نیکولاس ST اعلام شد/ سرنوشت کشتی توقیف شده چه می‌شود؟

اقتصادنیوز: به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح امروز توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

خبر مرتبط
ادعای پنتاگون درباره عامل توقیف نفتکش اسرائیلی

اقتصادنیوز: سخنگوی پنتاگون اعلام کرد به نظر می رسد تلاش روز یکشنبه برای ربودن یک نفتکش اسرائیلی در خلیج عدن توسط دزدان دریایی مسلح سومالیایی انجام شده است.

ارتش همچنین اعلام کرده این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر ایران جهت تحویل به مقامات قضایی است.

شبکه فاکس نیوز امروز به نقل از ۲ مقام نظامی آمریکایی تایید کرد «نیروهای ایرانی یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کردند».

این رسانه آمریکایی گزارش داده نفتکش سوئز راجان در مرکز اختلافات بین آمریکا و ایران قرار داشت و در پی آن ایالات متحده یک میلون بشکه از نفت خام ایران را توقیف کرد.

پیش از اعلام ایران، سازمان تجارت دریایی انگلیس خبر داده بود گزارش‌هایی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۵۰ مایلی دریایی شرق سواحل عمان و ورود چند فرد مسلح به یک کشتی در نزدیکی عمان دریافت کرده است.

این اقدام ایران در حالی است که پس از حمله نیروی دریایی آمریکا به قایق‌های متعلق به ارتش یمن در دریای سرخ، نیروهای مسلح یمن نیز با حمله‌ای ترکیبی متشکل از پهپادها و موشک به این حمله پاسخ دادند و کشتی آمریکایی را هدف قرار دادند.

آمریکا اما مدعی است که با کمک یک ناو انگلیسی، پهپادها و موشک‌ها را سرنگون کرده است.

پس از حمله آمریکا به نیروی دریایی ارتش یمن، ایران نیز ناو البرز را در دریای سرخ مستقر کرد.

شبکه «سی‌بی‌اس» امروز خبر داده ناوگان پنجم نیروی دریای آمریکا مستقر در بحرین که وظیفه گشتزنی در منطقه را برعهده دارد، به پرسش این رسانه درباره اقدام ایران پاسخ نداده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید