توقف تدارکات نظامی به اوکراین ؟

کدخبر: ۶۲۱۶۷۲
اقتصادنیوز: سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید از توقف کمک‌ها به اوکراین خبر داد.
توقف تدارکات نظامی به اوکراین ؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید بامداد جمعه گفت که کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف متوقف شده است. اظهارات او در بحبوحه از سرگیری بحث در کنگره درباره اهمیت تداوم حمایت از اوکراین در درگیری با روسیه مطرح شد.

کربی در یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «ما آخرین بسته کمکی را ارائه کرده‌ایم و به همین دلیل بسیار مهم است که کنگره به درخواست‌ها توجه کند».

خبر مرتبط
آخرین موضع کرملین درباره آتش‌بس با اوکراین/ مسکو به جنگ ادامه می‌دهد!

اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت: مسکو به عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین ادامه می‌دهد.

آخرین بسته کمکی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر دسامبر از طریق سازمان بازرسی ریاست جمهوری صادر شد که امکان تحویل فوری سلاح به متحدان را بدون تأیید کنگره فراهم می‌کند.

خبر مرتبط
مین‌گذاری گسترده اوکراین در مرز با بلاروس

اقتصادنیوز: وزیر خارجه بلاروس خبر داد که اوکراین در مرزهایش با این کشور یش از ۵۰۰ هزار مین ضد نفر و ضد تانک کار گذاشته است.

بایدن از کنگره خواسته است که به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بودجه تکمیلی او رای دهد که بیش از ۶۰ میلیارد دلار آن برای اوکراین در نظر گرفته شده است. جمهوری‌خواهان این اقدام را مسدود کرده‌اند و از کاخ سفید و دموکرات‌های کنگره خواسته‌اند با طرح تشدید تدابیر امنیتی در مرز با مکزیک موافقت کنند.

شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه، در ماه ژانویه به مطبوعات گفت که «قرار نیست قطعات بزرگی از تجهیزات را به اوکراین تحویل دهد» و وضعیت را «وخیم» توصیف کرد.

در اوایل ماه جاری، ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، هشدار داد که گزینه‌های ارتش برای «پر کردن ذخایر» تمام شده است.

در حالی که بایدن علناً متعهد شده است که «تا زمانی که طول بکشد» از کی‌یف حمایت کند، برخی از جمهوری‌خواهان و رسانه‌ها استراتژی موجود واشنگتن را زیر سؤال می‌برند، با توجه به اینکه ضد حمله اوکراین با شکست مواجه شد. والری زالوژنی، ژنرال ارشد اوکراین، سال گذشته اعتراف کرد که درگیری «به بن بست» رسیده است.

مقامات اتحادیه اروپا نیز به طور فزاینده‌ای اذعان می‌کنند که تحویل تسلیحات به اوکراین به دلیل مشکلات تولید و لجستیک به تعویق افتاده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه