مشاور سیاسی نخست وزیر عراق مطرح کرد

اقدام احمقانه غرب؛ حمله به یمن

کدخبر: ۶۲۱۷۱۲
اقتصادنیوز: مشاور سیاسی نخست وزیر عراق با محکوم کردن حملات به یمن، آن را عامل افزایش درگیری در غرب آسیا دانست.
اقدام احمقانه غرب؛ حمله به یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، «فادی الشمری»، مشاور سیاسی نخست وزیر عراق ضمن محکوم کردن حملات آمریکا و متحدانش در اوایل روز جمعه به مواضع انصارالله یمن تاکید کرد، این حملات «اقدام احمقانه غرب» در گسترده ساختن ابعاد درگیری در غرب آسیا هستند.

الشمری در پیامی که در رسانه اجتماعی ایکس منتشر کرد، نوشت: «غرب باید در راستای بر طرف کردن شرمساری خود از بابت روایت‌هایی که درباره نقض حقوق انسان‌ها با موضع گیری اسرائیل علیه فلسطین و زنان، کودکان و غیرنظامیان نوار غزه مطرح شده‌اند عمل کند اما اقدام احمقانه دیگری را با گسترده ساختن دایره جنگ و افزایش تنش‌ها در منطقه انجام داده در حالی که همزمان دیگران خواستار خویشتنداری و کاستن از تنشها به جای افزایش آنها شده‌اند.»

خبر مرتبط
ارتش یمن: منافع آمریکا و انگلیس اهداف مشروع ما هستند

اقتصادنیوز: شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد تمام منافع آمریکا و انگلیس اهداف مشروعی برای نیروهای مسلح یمن هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ارتش‌های آمریکا و انگلیس اوایل روز جمعه ۲۳ حمله هوایی را علیه نقاط مختلف یمن در چهار استان از جمله صنعا، الحدیده، تعز و ذمار صورت دادند.

نیروهای مسلح یمن بیانیه‌ای را درباره تجاوز امروز آمریکا و انگلیس صادر کرد.

خبر مرتبط
چرا آمریکا و انگلیس به یمن حمله کردند؟

اقتصادنیوز: یک کارشناس: علت اصلی حمله آمریکا و انگلیس به یمن تحت‌الشعاع قراردادن محاکمه اسرائیل به اتهام نسل کشی است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای درباره حمله امروز (جمعه) آمریکا و انگلیس به یمن گفت: دشمن آمریکایی و انگلیسی تجاوزی را با ۷۳ حمله به یمن انجام داد. این تجاوز منجر به شهادت پنج تن و زخمی شدن ۶ تن از نیروهای مسلح یمن شد. ما در هدف قرار دادن تمام طرف‌هایی که از سوی آن تهدید می‌شویم تردید نخواهیم کرد. این تجاوز هرگز ما را از موضع خودمان درباره حمایت از مظلومیت ملت فلسطین باز نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید