شلیک موشک بالستیک کره شمالی خبر ساز شد

کدخبر: ۶۲۲۰۹۸
اقتصادنیوز : کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرده که نخستین پرتاب موشکی در ماه جاری میلادی است.
 شلیک موشک بالستیک کره شمالی خبر ساز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، این پرتاب امروز انجام شد اما جزئیات بیشتری درباره اینکه این موشک تا چه فاصله‌ای شلیک شده، در دست نیست.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع کره جنوبی نیز گزارش کرد، یک موشک احتمالی بالستیک از سوی کره شمالی پرتاب شده است.

خبر مرتبط
مجوز ورود اولین گردشگران به کره شمالی بعد از کرونا/ شهروندان این کشور به پیونگ یانگ می‌روند

​ اقتصادنیوز : گروهی از روسیه قرار است نخستین گردشگرانی باشند که پس از حدود چهار سال و از زمان شروع قرنطینه کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰، اجازه ورود به کره شمالی را پیدا می‌کنند.

این نخستین پرتاب موشکی کره شمالی از زمان شلیک موشک بالستیک بین قاره‌ای این کشور با سوخت جامد "هوآسونگ-۱۸" در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ است؛ این موشک برای حمله به سرزمین اصلی آمریکا طراحی شده است.

پرتاب موشکی امروز چند روز پس از آن انجام شده که پیونگ یانگ چندین گلوله خمپاره در نزدیک مرز دریایی با کره جنوبی شلیک کرد و باعث شد تا سئول نیز در همان منطقه رزمایش‌هایی انجام دهد.

در روزهای گذشته، کره شمالی لفاظی‌های جنگی خود را علیه رقبایش تشدید کرده است.

اخیرا، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی، دولت سئول را دشمن اصلی پیونگ یانگ خطاب کرده و گفته اگر کره جنوبی دست به اقدامات تحریک آمیز بزند، محو می‌شود.

خبر مرتبط
واکنش سئول به سخنان رهبر کره شمالی در مورد جنگ

اقتصادنیوز: وزارت اتحاد کره جنوبی در بیانیه‌ای با اشاره به تهدید رهبر کره شمالی به استفاده از زور برای متحد کردن شبه جزیره کره، سخنان وی در مورد جنگ را محکوم کرد.

کارشناسان می‌گویند، کیم جونگ اون احتمالا با شلیک آزمایشی موشک‌های بیشتر خصومت‌ها را افزایش خواهد داد تا بتواند خطرات را در بن بست با رقبای خود افزایش دهد و بر نتایج انتخابات پارلمانی کره جنوبی در آوریل ۲۰۲۴ و انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا در نوامبر سال جاری میلادی تاثیر بگذارد.

رهبری کره شمالی در نشست دسامبر گذشته میلادی خود با حزب حاکم این کشور وعده افزایش و گسترش زرادخانه اتمی و پرتاب ماهواره‌های جاسوسی بیشتر با هدف مقابله با اقدامات تقابلی تحت رهبری آمریکا را مطرح کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید