نیلوفر حامدی و الهه محمدی با وثیقه آزاد شدند

کدخبر: ۶۲۲۱۸۸
اقتصادنیوز : دادگاه تجدید نظر استان تهران با تبدیل قرار نیلوفر حامدی و الهه محمدی به مبلغ هر کدام ۱۰ میلیارد تومان موافقت کرد و در پی این اتفاق هر دو پس از ۱۷ ماه از زندان آزاد شدند.
نیلوفر حامدی و الهه محمدی با وثیقه آزاد شدند
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سی‌ام مهرماه ۱۴۰۲ بود که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران رای پرونده هر دو خبرنگار را پس از برگزاری جلسات دادگاه و تحقیقات به عمل آمده، اخذ آخرین دفاع و ملاحظه لوایح دفاعیه وکلای مدافع صادر کرد.
براساس رای صادره، الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به تحمل ۶ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس و نیلوفر حامدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شدند.
خبر مرتبط
پیش بینی یک حقوقدان از احتمال تغییر رای پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی

اقتصادنیوز: یک حقوقدان با اشاره به رای صادره برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی تاکید کرد: تصورم این است که در مرحله تجدیدنظر این رای به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد.

همچنین، هر ۲ خبرنگار به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی پس از درگذشت مهسا امینی در سال ۱۴۰۱ بازداشت شده بودند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع قضایی نیلوفر حامدی و الهه محمدی ممنوع الخروج بوده و تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر هر کدام با سپردن قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی بیرون از زندان خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید