واشنگتن: تاسیسات آمریکا در عراق هدف قرار نگرفت

کدخبر: ۶۲۲۵۱۸
اقتصادنیوز : سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که در حمله موشکی اخیر به شمال عراق هیچ پایگاه یا نیروی آمریکایی هدف قرار نگرفته است.
واشنگتن: تاسیسات آمریکا در عراق  هدف قرار نگرفت

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا پس از حمله سپاه پاسداران ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق به آن واکنش نشان داد و گفت که آنها گزارش‌های مربوط به حملات موشکی به شمال عراق و سوریه را دریافت کرده‌ و در حال بررسی آن هستند.

 

وی مدعی شد: هیچ تلفات یا خسارتی گزارش نشده و هیچ پرسنل یا تأسیسات آمریکایی هدف قرار نگرفته است. بیانیه ایران درباره آن نیز بر حملات تروریستی و گروه تروریستی داعش متمرکز است.

واتسون همچنین اظهار داشت: ایران می‌گوید که این اقدام در پاسخ به حملات تروریستی در شهرهای کرمان و راسک ایران با تمرکز بر داعش بوده است. ما به ارزیابی وضعیت ادامه خواهیم داد.

خبر مرتبط
واکنش آمریکا به حمله موشکی سپاه به مقر جاسوسی اسرائیل در اربیل

اقتصادنیوز : وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با مطرح کردن ادعاهایی به حملات موشکی ایران به مقر جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق، واکنش نشان داد.

در حالی که اقدام صورت گرفته، بخشی از سرکوب و مجازات عادلانه جمهوری اسلامی علیه متجاوزان به امنیت ایران بود، این مقام آمریکایی ادعا کرد که نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که این یک اقدام بی‌ملاحظه و مجموعه‌ای ضربات نادقیق بوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای درباره این حملات اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم کرد.

طبق این اطلاعیه «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.»

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای با مطرح کردن ادعاهایی به حملات موشکی ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق واکنش نشان داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه‌ به طرح اظهاراتی مداخله‌جویانه پرداخت و اقدام سپاه پاسداران ایران در انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در عراق را محکوم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید