عصبانیت لیبرمن از اردن!

کدخبر: ۶۲۲۷۸۲
اقتصادنیوز : پس از همراهی اردن با آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» این کشور را به باد انتقاد گرفت.
 عصبانیت لیبرمن از اردن!

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که اردن گام جدیدی علیه رژیم صهیونیستی برداشته و به آنچه آن را شکایتی «دروغین و ضدیهودی» خواند، پیوسته که توسط آفریقای جنوبی علیه تل‌آویو به لاهه ارائه شده‌است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، لیبرمن تصریح کرد که ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن پس از پیوستن کشورش به آفریقای جنوبی در شکایت خود در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه تل‌آویو «کمپین صلیبی» علیه رژیم صهیونیستی را رهبری می‌کند.

خبر مرتبط
نزدیکان نتانیاهو دست به کار شدند/ کابینه جنگ به لیبرمن سپرده می شود؟

اقتصادنیوز : شخصیت‌های نزدیک به نخست وزیر اسرائیل درحال بررسی طرحی برای ادامه فعالیت کابینه جنگ در صورت استعفای بنی گانتس از کابینه هستند.

پیشتر «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن گفت کشورش از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه حمایت می‌کند و یک درخواست حقوقی به دادگاه ارائه خواهد کرد.

«بشر الخصاونه»، نخست وزیر اردن نیز گفته بود: به محض اینکه دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت آفریقای جنوبی را علیه جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی بررسی کند تحقیقات و درخواست‌های حقوقی لازم را ارائه خواهیم داد.

وی ادامه داد: موضع ما تغییری نکرده‌است و به اصول خود در دفاع از فلسطین و آرمان عادلانه آن پایبند هستیم و مفتخریم که در راستای خدمت به فلسطین و آرمان فلسطین مقابله و مشارکت داشته و تخصص خود را ارائه کردیم.

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه که توسط آفریقای جنوبی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه شده پنج‌شنبه در لاهه آغاز و روز جمعه نیز دومین جلسه برگزار شد. در متن شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند.

المیادین در این باره گزارش داد مهلتی که به قضات دیوان بین‌المللی دادگستری برای بررسی پرونده داده شده از ۳ تا ۶ هفته است.

در شکایت ۸۴ صفحه‌ای آفریقای جنوبی از تل‌آویو استدلال شده که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ناقض الزامات و تعهدات بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ است. این کنوانسیون نسل‌کشی را اقدامی با هدف تخریب به‌صورت کلی یا جزئی، در سطح ملی، نژادی، قومی یا مذهبی معنا کرده‌است. آفریقای جنوبی، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی می‌داند چون با هدف تخریب بخش قابل‌توجهی از جمعیت این باریکه است.

در صورت محکومیت، رهبران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی در معرض حبس و پیگرد قرار می‌گیرند.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای مشارکت در این محاکمه به‌جای تحریم آن، نشانگر نگرانی‌های این رژیم نسبت به این است که قاضی‌ها دستوری را به تل‌آویو مبنی بر توقف جنگش علیه غزه صادر کنند و همچنین تل‌آویو نگران تخریب «وجهه بین‌المللی» خود است.

این پرونده ممکن است چندین سال ادامه یابد، اما در درخواست آفریقای جنوبی از این دیوان آمده‌است که حکمی را به‌صورت فوری و الزام‌آور برای رژیم صهیونیستی صادر کند تا سریعاً عملیات نظامی خود را در غزه و علیه آن متوقف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید