اولین واکنش امیرعبداللهیان به انهدام مقر جیش‌العدل/ هدف فقط جیش‌العدل بود نه پاکستان+ فیلم

کدخبر: ۶۲۲۸۶۸
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران در خصوص حملات موشکی روز گذشته به گروه‌های تروریستی در پاکستان و عراق، تأکید کرد: پاسخ ما به تروریست های ایرانی در داخل خاک پاکستان است.
اولین واکنش امیرعبداللهیان به انهدام مقر جیش‌العدل/ هدف فقط جیش‌العدل بود نه پاکستان+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه مجمع داووس در خصوص حمله به مقرهای جیش‌العدل در پاکستان، گفت: در مورد پاکستان، هیچ یک از اتباع کشور همسایه، دوست و برادر ما پاکستان مورد هدف پهباد و موشک های ایران نبودند. گروهی موسوم به جیش العدل که یک گروه تروریستی ایرانی است و در بخش هایی از مناطق پاکستان در استان سیستان و بلوچستان پناه گرفته اند. در این زمینه بارها درباره آن با مقامات عالی رتبه نظامی، امنیتی و سیاسی پاکستان گفت و گو کردیم.

بر اساس اظهارات امیرعبداللهیان در گفت و گو با فرید زکریا در داووس که ایرنا تصاویر آن را منتشر کرد، وزیر امور خارجه ادامه داد: در مورد پاکستان، هیچ یک از اتباع کشور همسایه، دوست و برادر ما مورد هدف پهپاد و موشک‌های ایران نبودند. گروهی موسوم به «جیش العدل» که یک گروه تروریستی ایرانی است و در بخش‌هایی از مناطق پاکستان پناه گرفته‌اند و ما بارها درمورد آن با مقام های عالی‌رتبه نظامی، امنیتی و سیاسی پاکستان گفت‌وگو کردیم، عملیات‌هایی را در روزهای گذشته در ایران انجام دادند، از جمله در پاسگاه راسک نیروهای انتظامی ما را به شهادت رساند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: پاسخ ما روی تروریست‌های ایرانی در پاکستان است. من قبل از این گفت‌وگو با همکارم وزیر خارجه پاکستان در این خصوص گفت‌وگو کردم. ما به حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان و عراق احترام می‌گذاریم اما اجازه نمی‌دهیم که امنیت ملی کشورمان را به بازی بگیرند و هیچ تعارفی در تامین امنیت ملی کشورمان با طرف‌های تروریستی در داخل پاکستان و جریانات اسرائیلی در اقلیم کردستان عراق نداریم.

دیپلمات عالی‌رتبه ایران در ادامه گفت: اقدامی که ما انجام دادیم، در راستای کمک به امنیت ایران، پاکستان، عراق و منطقه است. ما امنیت عراق و پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید