فوری/ وزارت خارجه بیانیه مهم صادر کرد؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور خط قرمز ماست

کدخبر: ۶۲۳۰۷۶
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه ایران گفت: از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک خود پایبند باشد.
فوری/ وزارت خارجه بیانیه مهم صادر کرد؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور خط قرمز ماست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد اقدام غیرمتوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله‌ی پهپادی به شهروندان غیرایرانی روستایی در جدار مرزی ۲ کشور را محکوم می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن هم‌جواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد دشمنان روابط خوب و برادرانه‌ی دو کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی‌شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

خبر مرتبط
درخواست اروپا از پاکستان و ایران/ 2 کشور خویشتن‌داری کنند

اقتصادنیوز: سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تنش‌های مرزی اخیر میان ایران و پاکستان را بسیار نگران کننده توصیف و بر لزوم خویشتن‌داری دو کشور تاکید کرد.

در حادثه‌ روز سه‌شنبه، قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده‌ آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه‌ راسک، اقدام به عملیات پیش‌گیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آن‌ها در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی نمود که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی ایران برای "مقابله‌ی متناسب" با هرگونه "تهدید تروریستی قریب‌الوقوع " علیه مردم و شهروندان کشور است.

خبر مرتبط
واکنش روسیه به حمله پاکستان به سراوان

اقتصادنیوز: دقایقی پیش وزارت خارجه روسیه خواستار خویشتن داری ایران و پاکستان و حل و فصل دیپلماتیک موضوعات فی مابین شد.

حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست و ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان و ایادی تروریست آنها این روابط را به‌ویژه در زمانی که نسل‌کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسأله‌ی اول جهان اسلام است. تیره نمایند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید