نگرانی اوکراین از اتمام مهمات

کدخبر: ۶۲۳۱۶۷
اقتصادنیوز : وزیر دفاع اوکراین اذعان کرد که ذخایر مهمات اوکراین رو به اتمام است. اظهارات وی در حالی بیان می شود که متحدان کی‌یف راه اندازی به اصطلاح «ائتلاف توپخانه» را برای کمک به اوکراین در بحبوحه درگیری با روسیه اعلام کرده‌اند.
نگرانی اوکراین از اتمام مهمات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، گروهی متشکل از ۲۴ کشور در جریان دیدار حامیان اوکراین در پاریس که روز پنجشنبه انجام شد، اعلام کردند که این ائتلاف برای کمک به کی‌یف راه اندازی می‌شود.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین قرار بود در این نشست شرکت کند اما در آخرین دقایق به دلایل امنیتی که اعلام نشد، این حضور لغو شد.

روزنامه لوموند و شبکه خبری فرانس ۲۴ نیز گزارش کردند، وزیر دفاع اوکراینی از طریق لینک ویدئویی در این نشست حضور یافت و گفت: هیچ جایگزینی برای توپخانه مدرن نیست. ما به تلاش‌های خود و افزایش تولید مهمات در کشور ادامه می‌دهیم.

پس از این نشست، وزیر دفاع اوکراین در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: کمبود مهمات یک مساله بسیار جدی است و مشکلات زیادی که نیروهای مسلح اوکراین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه از دول پاریس بابت رهبری اش در ابتکارعمل «ائتلاف توپخانه‌ای» تشکر می‌کند، ادامه داد: این ائتلاف با هدف حل این مساله مهمات است.

وزیر دفاع فرانسه روز پنجشنبه گفته بود، پاریس می‌تواند تا اوایل سال ۲۰۲۵، ۷۸ دستگاه کامیون مجهز به سیستم توپخانه با گلوله ۱۵۵ میلی‌متری را برای نیازهای کی‌یف تولید کند.

به گفته این مقام مسئول دولت فرانسه، هزینه شش دستگاه هویتزر قبلا توسط اوکراین پرداخت شده و در هفته‌های آینده تحویل داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد، فرانسه برای تولید ۱۲ کامیون دیگر بودجه تامین خواهد کرد و از دیگر متحدان خواست که به طور مشترک ۲۵۰ میلیون یورو مورد نیاز برای ۶۰ اسلحه باقی مانده را تامین کنند.

خبر مرتبط
حمله هکری اوکراین به یک شرکت ساخت و ساز ارتش روسیه

اقتصادنیوز : یک منبع اوکراینی گفت که هکرهای گروه Blackjack که وابسته به سرویس امنیتی اوکراین است، به یک شرکت دولتی روسیه که کار ساخت و ساز برای ارتش روسیه را برعهده دارد، نفوذ و بیش از ۱.۲ ترابایت داده را دانلود کرده‌اند.

پیشتر رئیس امور خارجه سنای فرانسه نیز گفته بود، اوکراین بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ گلوله در روز شلیک می‌کند، در حالی که این تعداد توسط روسیه، ۱۵ هزار گلوله است.

سال گذشته میلادی، اتحادیه اروپا متعهد شد تا یک میلیون گلوله توپ تا مارس ۲۰۲۴ برای کی‌یف تامین کند. البته مقام‌های اوکراینی گفته اند که این کشور تنها حدود ۳۰۰ هزار گلوله توپ تاکنون از اتحادیه اروپا دریافت کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید