روزنامه آرمان ملی مطرح گرد؛

لیست واحد اصولگرایان برای انتخابات مجلس به مشکل خورد

کدخبر: ۶۲۳۴۷۵
اقتصادنیوز: اظهارات منوچهر متکی در باره اختلافات جریان اصولگرا بر سر انتخابات، از بروز مشکل بر سر لیست مشترک نشانه دارد.
لیست واحد اصولگرایان برای انتخابات مجلس به مشکل خورد

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه آرمان ملی نوشت: به این اظهارات منوچهر متکی توجه کنید:«درباره انتخابات پیش‌رو هم به ما خبر دادند که دوستان ما در شورای ائتلاف گویا در همین دوره هم در جلسات خود موضوع مشارکت صفر و صد را مطرح کرده‌اند که البته گویا آقای حداد از این مساله برآشفته و گفته است که چنین چیزی نباید برای نهایی کردن فهرست تهران مطرح باشد. یا اینکه دوستان ما در شورای ائتلاف چه کردند و نگاه‌شان چیست را ما نمی‌دانیم.بنابراین هنوز صحنه قابل تولید شرایط جدید است و ما فکر می‌کنیم که تا 15 روز دیگر آرایش صحنه انتخابات تفاوت‌هایی خواهد کرد. ما در شورای وحدت آمادگی گفت‌وگو داریم و به خودِ دوستان هم اعلام کردیم.»

*اعلام زودهنگام شکست

 زودتر از پیش‌بینی‌ها شکست اصولگرایان در وحدت اعلام علنی شد. اصولگرایانی که مشخص بود در غیاب رقیب اصلاح‌طلب به سمت سهم‌خواهی رفته و دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

اصولگرایان به‌خوبی می‌دانند در صورت غیبت اصلاح‌طلبان با دو مشکل مواجه خواهند شد. اختلاف داخلی و نرسیدن به وحدت یک مشکل و دیگری حضور حداقلی جامعه در انتخابات که مشروعیت راه‌یافتگان را زیرسوال می‌برد‌.

برخی اصولگرایان به‌صورت واضح خواستار حضور اصلاح‌طلبان می‌شوند مانند محسن کوهکن که می‌گوید: «اینکه اصلاح‌طلبان وارد انتخابات شوند حتما می‌تواند بر آرایش انتخاباتی اصولگرایان تأثیر داشته باشد. آنها هم باید وارد انتخابات شوند، زیرا مگر نه این است که هنوز شعار آرمان‌های امام(ره) را سر می‌دهند؛ پر واضح است که یکی از مهم‌ترین آرمان‌های امام خمینی(ره) حضور مردم در انتخابات بود. به هر حال حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات باعث نشاط انتخاباتی می‌شود و تردیدی هم در این موضوع نیست.»

اصلاح‌طلبان هم به‌خوبی از رویکرد اصولگرایان آشنا هستند و می‌دانند دعوت آنها از اصلاح‌طلبان برای بهبود شرایط خودشان است چرا که یک‌دست‌سازی نفعی برای آنها نداشت.

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در مورد مضرات و مزایای تجربه یکدست‌سازی بعد از دو سال اظهارداشت: «به شکل کلی معتقدم، تجربه یکدست‌سازی در ساختار مدیریت اجرایی و سیاسی کشور نشان داد که اساسا ادامه این رویه امکان‌پذیر نیست. یعنی از درون آن حاکمیت یکدست‌شده، همان‌طور که در شرایط فعلی ملاحظه می‌شود، تقسیمات جدیدی رخ می‌دهد که آن یکدستی را از بین می‌برد. این در گذشته هم مشاهده شده است.» وی افزود: «خالص‌سازی عین آب شوری است که یک تشنه‌ای آن آب را می‌نوشد به امید آنکه التیام پیدا کند و تشنگی‌اش فرونشست کند، در حالی‌که آب شور این تشنگی را افزایش می‌دهد و هیچ زمان موجب سیرابی نمی‌شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید