جزئیات دیدارهای امروز رئیسی با سفرای 2 کشور خارجی

کدخبر: ۶۲۳۶۱۲
اقتصادنیوز: رئیس دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه ایران آماده گسترش همکاری با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است، گفت: کشورهایی مثل آمریکا و برخی دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی که بیشترین ادعای مبارزه با تروریسم را دارند، منشا اصلی گروه‌های تروریستی هستند.
جزئیات دیدارهای امروز رئیسی با سفرای 2 کشور خارجی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه محمد کابوره، سفیر جدید بورکینافاسو روابط دو کشور را رو به رشد دانست و گفت: کشورهایی مثل آمریکا و برخی دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی که اتفاقا بیشترین ادعای مبارزه با تروریسم را نیز دارند، منشا اصلی ترور و گروه‌های تروریستی هستند، همانگونه که امروز شاهد جنایت و اعمال تروریسم رسمی و دولتی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، رئیس جمهور بر آمادگی و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و تعمیق و تقویت روابط با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو تاکید کرد.

محمد کابوره، سفیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن ابراز تمایل کشورش برای گسترش روابط با ایران، اظهار امیدواری کرد که در دوره مأموریت خود بتواند گام‌های موثری در این راستا بردارد.

روابط ایران و نیکاراگوئه فراتر از روابط سیاسی متعارف است

رئیسی پیش از ظهر امروز - یکشنبه - در آیین دریافت استوارنامه رامون آلبرتو مونکادا کولیندرس، سفیر جدید نیکاراگوئه، روابط دو کشور را فراتر از روابط سیاسی متعارف توصیف و تصریح کرد: مواضع نیکاراگوئه نسبت به مسائل بین‌المللی از جمله جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان غزه انسان‌دوستانه، عدالت‌طلبانه و حق‌خواهانه است و اگر دیگر کشورها نیز چنین مواضعی داشتند، رژیم صهیونیستی و حامیان او جرأت ارتکاب چنین جنایاتی علیه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین را نداشتند.

رئیس جمهور پیگیری اجرای کامل توافقات سفر خود به نیکاراگوئه از سوی سفیر این کشور و مقامات مربوطه در دو کشور را ضروری خواند.

رامون آلبرتو مونکادا کولیندرس، سفیر نیکاراگوئه نیز در این دیدار با بیان اینکه دو کشور در مسیر تعمیق و تقویت بیش از پیش روابط با یکدیگر در حوزه‌های مختلف قرار دارند، افزود: دولت و ملت نیکاراگوئه همبستگی خود را با ملت و دولت ایران در قبال حملات تروریستی در شهر کرمان ابراز داشته و می‌دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید