شانس به ترامپ روی آورد؟/کناره گیری اصلی‌ترین رقیب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ

کدخبر: ۶۲۳۷۰۳
اقتصادنیوز: اصلی‌ترین رقیب ترامپ و فرماندار ایالت فلوریدا، کمپین انتخاباتی خود را متوقف و از رئیس جمهوری سابق آمریکا حمایت کرد.
شانس به ترامپ روی آورد؟/کناره گیری اصلی‌ترین رقیب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دی‌سانتیس کناره‌گیری خود از رقابت‌های انتخاباتی را در فیلمی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با نقل قولی از وینستون چرچیل، نخست‌وزیر پیشین انگلیس اعلام کرد و نوشت: در را برای رقابت دیگری باز بگذارید. موفقیت، نهایی نیست و شکست، کشنده نیست. این شجاعت ادامه دادن است که مهم است.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، فرماندار ایالت فلوریدا همچنین با اذعان به اینکه پس از کسب مقام دوم در آیووا، جایی که با ۳۰ امتیاز از ترامپ شکست خورد، مسیر روشنی برای پیروزی وجود ندارد، استدلال کرد که ترامپ نسبت به جو بایدن، رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده، گزینه بهتری برای ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود.

خبر مرتبط
تهدیدی به‌نام «دونالد ترامپ»

مجله اکونومیست، سرمقاله شماره جدید خود را که نسخه چاپی آن فردا منتشر می‌شود، به فعالیت‌های «دونالد ترامپ»، یکی از 16 نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 اختصاص داده و از او به عنوان «تهدید» یاد کرده است.

وی افزود: برای من واضح است که اکثریت رای‌دهندگان مقدماتی جمهوری‌خواه، می‌خواهند به دونالد ترامپ فرصت دیگری بدهند. اگر کاری می‌توانستم انجام دهم تا نتیجه مطلوبی داشته باشم، شامل توقف‌های بیشتر کارزار انتخاباتی و مصاحبه‌های بیشتر، آن را انجام می‌دادم.

خبر مرتبط
برنی سندرز و دونالد ترامپ؛ برنده دومین انتخابات درون حزبی آمریکا

رقابت‌های درون حزبی در ایالت نیوهمپشایر که از روز سه‌شنبه آغاز شده بود، با پیروزی برنی سندرز در حزب دموکرات و دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه به پایان رسید.

پیشتر نیز «ویوک راماسوامی» در پی کسب نتایج مایوس‌کننده در مرحله اول انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه آمریکا که در ایالت آیووا برگزار شد، کناره‌گیری خود را از این رقابت اعلام کرد و ترامپ را مورد تایید قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید