طرح جدید اسرائیل برای تبادل اسرا!

کدخبر: ۶۲۳۸۰۱
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در دیدار با نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیستی در غزه بدون اشاره به جزئیات از وجود یک ابتکار صهیونیستی برای تبادل اسرا گفت.
طرح جدید اسرائیل برای تبادل اسرا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نتانیاهو در این دیدار ارائه طرحی از سوی حماس برای تبادل اسرا را رد کرد.

نتانیاهو گفت این جنبش «هیچ پیشنهاد واقعی درباره این موضوع مطرح نکرده است بلکه برعکس طرحی از سوی ما وجود دارد اما جزئیات آن را فاش نمی‌کنم».

طی روزهای اخیر، هیچ مقام صهیونیستی درباره وجود «ابتکار اسرائیل برای تبادل اسرا» صحبت نکرده است اما رسانه‌ها از اختلاف نظر در داخل کابینه در مورد راه‌های بازگرداندن اسرا از غزه و رد پیشنهادات توسط نتانیاهو خبر دادند زیرا نتانیاهو خواهان ادامه جنگ غزه است در حالی که حماس هرگونه مذاکره درباره تبادل اسرا را به برقراری آتش‌بس مشروط کرده است.

خانواده‌های اسرای صهیونیستی یکشنبه شب در مقابل منزل نتانیاهو در قدس غربی تحصن کرده و از وی خواستند برای آزادی اسرای صهیونیستی توافق کند.

نتانیاهو بارها اعلام کرده که در ازای آزادی اسرای صهیونیستی شرط حماس برای برقراری آتش‌ بس را نخواهد پذیرفت چرا که در این صورت عملیات هفتم اکتبر آتی بسیار سخت تر خواهد بود.
هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنبش حماس در پاسخ به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به شهرک‌های اطراف نوار غزه حمله کرد که طی آن حدود ۱۲۰۰ صهیونیست کشته، حدود ۵۴۳۱ نفر زخمی شدند و جنبش دست کم ۲۳۹ صهیونیست را اسیر کرد.

حماس طی آتش بس موقت یک هفته‌ای که ابتدای دسامبر پایان یافت ۱۰۵ اسیر را در ازای آزادی ۲۴۰ اسیر فلسطینی مبادله کرد.

طبق گفته مقامات رژیم صهیونیستی،  این رژیم تخمین می‌زند که ۱۳۶ اسیر صهیونیست دیگر همچنان در نوار غزه  باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید