حماس به جان کربی پاسخ دندان شکن داد

کدخبر: ۶۲۴۲۱۱
اقتصادنیوز : جنبش حماس در بیانیه ای به اظهارات اخیر «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا درباره آینده نوار غزه پاسخ قاطع داد.
 حماس به جان کربی پاسخ دندان شکن داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،  جنبش حماس اظهارات جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا را مبنی بر اینکه جنبش حماس در آینده و بعد از جنگ جایی در غزه نخواهد داشت، تقبیح کرد.

این جنبش تاکید کرد: ما این سخنان و سایر مواضع مشابه دولت بایدن را مداخله آشکار در امور مردم فلسطین و ادامه رویکرد قیمومیتی می دانیم که از طریق آن کاخ سفید تلاش می کند تا سلطه خود را بر تصمیمات و انتخاب های ملت ها حفظ کند.

خبر مرتبط
رویترز افشاگری کرد/ اسرائیل و حماس دریک قدمی توافق مهم

اقتصادنیوز : خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع نوشت، اسرائیل و جنبش حماس در حال نزدیکتر شدن به یک توافق آتش‌بس ۳۰ روزه در نوار غزه همراه با تبادل اسرای فلسطینی واسرائیل هستند.

جنبش حماس تاکید کرد: ما به آمریکا یا دیگران اجازه نخواهیم داد که بر مردم آزاده ما که در انتخاب رهبری و تعیین سرنوشت خود حرف اول و آخر را می زنند، قیمومیتی اعمال کنند.

کربی پیش از این مدعی شده بود که حماس نمی تواند بخشی از آینده غزه باشد و رایزنی ها در مورد شکل حکومت در غزه در حال انجام است.

او در عین حال گفته بود: ما کاملاً از اسرائیل حمایت می کنیم و این حمایت به این معنا نیست که با مقامات اسرائیلی در مورد اشغال مجدد غزه موافق هستیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزوده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا "همیشه و در هر موضوعی دقیقا هم‌نظر نیستند".

این اظهارات درحالی است که رژیم صهیونیستی پس از تحمل خسارت‌های فراوان هنوز نتوانسته است اهداف اعلامی خود از جنگ غزه را محقق کند.

مقامات حماس بارها تاکید کرده‌اند که مردم فلسطین خودشان آینده خود را تعیین خواهند کرد.

پیش از این «اسامه حمدان» از رهبران حماس نیز در گفت وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: آمریکایی ها باید بصورت جدی به گسترده تر شدن دایره مقاومت فکر کنند که ممکن است نیروهای دیگری را شامل شود.

حمدان با تاکید بر این که امکان ندارد مقاومت سرزمین خود را ترک کند، متذکر شد: عقب نشینی اشغالگران صهیونیست از غزه تحت فشار مقاومت انجام شد.​

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید