ماجرای دزدی از فالکون روسی ساقط شده در افغانستان/ مسافر بازمانده توضیح داد

کدخبر: ۶۲۴۶۶۵
اقتصادنیوز: بازمانده فالکون روسی گفت: سرقت از هواپیمای روسی دچار سانحه در افغانستان کذب است.
ماجرای دزدی از فالکون روسی ساقط شده در افغانستان/ مسافر بازمانده توضیح داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، خلبان «دیمیتری بلیاکوف» یکی از بازماندگان هواپیمای دچار سانحه در بدخشان افغانستان، گزارش برخی رسانه‌های این کشور مبنی بر سرقت 1.2 میلیون دلار از این پرواز را تکذیب کرد.

گراچف با اظهار اینکه هیچ محموله پول نقدی در پرواز وجود نداشته است، به «تاس» گفت وقتی مردم محلی برای کمک به آنها آمدند به عنوان تشکر به آنها مقداری پول نقد دادند.

پیش از این «هشت صبح» مدعی شده بود گروه امداد و نجات طالبان 1.2 میلیون دلار را از این هواپیما سرقت کرده بود و به همین دلیل طالبان از تحویل بازماندگان این سانحه به سفارت روسیه خودداری می‌کنند؛ این در حالی است که بازماندگان سانحه به روسیه بازگشته‌اند.

خبر مرتبط
واکنش مسکو به رزمایش بزرگ ناتو/ هشدار روسیه درباره پیامدهای غم‌انگیز رزمایش برای اروپا

اقتصادنیوز : ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد برنامه‌های ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) برای برگزاری رزمایش نظامی تحت عنوان «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» در نزدیکی مرزهای روسیه تحریک‌آمیز است، خطر برخوردهای نظامی را افزایش می‌دهد و احتمالا پیامدهای غم انگیزی برای اروپا خواهد داشت.

خلبان روسی با اظهار اینکه به دلیل سردی بیش از حد هوا، انتقال سوخت به موتور هواپیما دچار مشکل شده بود که سبب نقص فنی شد و آنها مجبور شدند در دامنه یک کوه فرود اضطراری داشته باشند.

خبر مرتبط
آمریکا زهر خود را به روسیه ریخت

اقتصادنیوز : آمریکا بعنوان میزبان نشست شورای چند جانبه غلات در اقدامی آشکار از نقض و تعهدات بین‌المللی در برگزاری چنین نشست‌هایی، روسیه را از حضور در آن منع کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید