سفر قریب الوقوع امیرعبداللهیان به پاکستان

کدخبر: ۶۲۴۸۷۷
اقتصادنیوز: به دنبال وقایع اخیر، وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هم عازم عراق می‌شوند.
سفر قریب الوقوع امیرعبداللهیان به پاکستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز-یکشنبه- با تاکید بر اینکه امنیت را در دل سیاست همسایگی دیدیم ، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم که دشمنان دوستی، صلح و امنیت منطقه را هدف قرار دهند.

وی  گفت: ما شاهد تحرکاتی تروریستی در اقلیم شمال عراق و کشور دوست و برادر پاکستان بودیم و با این دیدگاه که تروریست‌ها امنیت ایران و همسایگان را هدف قرار داده‌اند، نسبت به آنچه در بلوچستان پاکستان و اقلیم کردستان عراق اتفاق افتاد گفت وگوهای مثبتی را با مقامات آنها انجام دادیم.

وی ادامه داد: بنده به زودی عازم پاکستان خواهم شد و آقای احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی هم عازم عراق می‌شوند.

خبر مرتبط
سفیر جدید پاکستان به ابراهیم رئیسی چه گفت؟

اقتصادنیوز: سفیر جدید پاکستان با تقدیم استوارنامه خود، مدیریت شخصی رئیسی در قضایای اخیر را الهام بخش و موثر دانست.

امیرعبداللهیان در ادامه تصریح کرد: در موضوع غزه و فلسطین نیز عمده کنشگران با نگاهی بر چندجانبه‌گرایی موضوع گفت وگوهای سیاسی را مد نظر قرار دادند و این موضوعی است که ایران از ابتدای بحران مطرح کرد که جنگ راه حل نیست و می‌تواند باعث افزایش ناامنی شود و در این شرایط همه ما از آن ضرر می‌کنیم.

وزیر امور خارجه با یادآوری اینکه  همه از امنیت در منطقه غرب آسیا، دریای سرخ و در جهان سود خواهیم برد، تاکید کرد: با گفت وگوهای چندجانبه گرایانه همه سود می‌برند و ایران یک کنشگر فعال در این زمینه است‌.

وی  با بیان اینکه  همانطور که دبیر کل سازمان ملل متحد در این خصوص گفتند، ۷ اکتبر در خلا رخ نداده است، گفت: ایران نیز به تلاش‌های خود برای حل بحران از طریق سیاسی و در راستای احقاق حقوق ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید