هشدار انصارالله یمن به کشورهای اروپایی

کدخبر: ۶۲۵۲۷۲
اقتصادنیوز : انصارالله یمن ضمن هشدار به کشورهای اروپایی از بابت مشارکت در اقدام آمریکا علیه یمن در دریای سرخ، به آنها اطمینان داد که یمن قصد هدف قرار دادن تجارت اروپا را ندارد.
 هشدار انصارالله یمن به کشورهای اروپایی

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عبدالملک العجری، عضو دفتر سیاسی انصارالله و عضو هیئت مذاکره‌کننده صنعا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که بیشتر صادرات اروپا که از دریای سرخ عبور می‌کند، مواد غذایی و محصولات کشاورزی است و همچنین دولت صنعا هیچ قصدی برای هدف قرار دادن آنها ندارد. ارتش یمن بر تمایل و تعهد خود نسبت به ایمنی و سلامت آنها تاکید می‌کند.

خبر مرتبط
ادعای وبگاه عبری درباره اثر تنش در دریای سرخ بر تجارت جهانی

اقتصادنیوز: یک وبگاه عبری گزارش داد تشدید حملات آمریکا و انگلیس به ارتش یمن مانع از ادامه نوسانات در بازار عرضه و ذخیره نشد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، العجری در پیامی به کشورهای اروپایی گفت: «اگر به منافع شما آسیبی وارد شود، آمریکا به آن اهمیتی نمی‌دهد زیرا بیشتر صادراتش از اقیانوس اطلس انجام می‌شود و در صورت همدستی‌تان با آمریکا در هرگونه تجاوز به یمن این منافع شماست که آسیب می‌بیند و هرگونه تشدید تنش اضافی راه‌حلی برای بحران نخواهد بود و مانع از حمایت یمن از فلسطین نخواهد شد.»

وی در پایان گفت: «بنابراین به نفع همه است که به جای تشدید تنش و راه‌حل‌های نظامی که در دستیابی به اهداف متوهمانه آمریکا و اسرائیل شکست خورده، به سمت توقف تجاوزات علیه غزه قدم بردارند.»

ارتش یمن در دوره اخیر چندین بار کشتی‌های آمریکایی را در خلیج عدن و تنگه باب المندب هدف قرار داده است. عملیات ارتش یمن در راستای حمایت از مقاومت فلسطین در غزه و محاصره دریایی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ به دلیل جنایت‌هایش علیه مردم فلسطین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید