گزینه های ترامپ برای معاونت

گمانه زنی ها درباره معاون احتمالی ترامپ / شانس دسنتیس بالا است؟

کدخبر: ۶۲۵۴۸۶
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر و آیووا، خود را به عنوان گزینه اصلی برای کسب نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 معرفی کرده است، گزاره ای که موجب شده گمانه زنی ها درباره معاون احتمالی اش افزایش یابد.
گمانه زنی ها درباره معاون احتمالی ترامپ / شانس دسنتیس بالا است؟

به گزارش اقتصادنیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر و آیووا، خود را به عنوان گزینه اصلی برای کسب نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 معرفی کرده است، گزاره ای که موجب شده گمانه زنی ها درباره معاون احتمالی اش افزایش یابد.

گزینه های ترامپ برای معاونت

به نوشته نیوزویک، ترامپ در نیوهمپشایر با 54.3 درصد آرا بر نیکی هیلی به عنوان تنها رقیبش در حزب جمهوری خواه پیروز شد.هشت روز قبل از آن، ترامپ در آیووا، در نخستین رقابت درون حزبی  حزب جمهوری خواهان توانست ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و هیلی، را کنار بزند. اندکی پس از آن، دیسانتیس اعلام کرد که از رقابت خارج می شود و از ترامپ حمایت کرد.پس از پیروزی ترامپ در نیوهمپشایر، مرکزی مطالعاتی مستقر در بریتانیا شانس هایی را در مورد اینکه در صورت کسب نامزدی ترامپ در سال 2024 معاونش چه کسی خواهد بود را مطرح کرد، براساس داده ها الیز استفانیک نماینده نیویورک با شانس 9/2 پیشتاز شد و پس از آن کریستی نوم فرماندار داکوتای جنوبی در رتبه دوم قرار گرفت. ویوک راماسوامی نامزد سابق ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه با 15/2 سوم شد، سپس بن کارسون وزیر مسکن سابق دوران ترامپ با 10/1، هیلی با 1/11 و سناتور تیم اسکات کارولینای جنوبی با 14/1 در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در همین راستا نیوزویک با تعدادی از چهره های برجسته سیاسی در این باره گفت و گو داشته، مصاحبه ای که در جریانش هرکدام دیدگاه‌های کاملاً متفاوتی در مورد انتخاب ترامپ داشتند.کریستوفر دیوین، دانشیار علوم سیاسی در دانشگاه دیتون، پیش‌بینی کرد که ترامپ در انتخاب خود بر وفاداری تاکید می کند.به گفته دیواین: «دونالد ترامپ باید نامزدی را انتخاب کند که واجد شرایط لازم برای معاونت رئیس جمهور باشد و در صورت لزوم رئیس جمهور شود. تحقیقات ما نشان می‌دهد که رای‌دهندگان به نامزدهای ریاست‌جمهوری برای انتخاب مسئولانه پاداش می‌دهند».این استاد دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد:ترامپ معاونان بالقوه زیادی دارد که از میان آنها می‌توان انتخاب کرد، از جمله تیم اسکات، کریستی نوم، و حتی نیکی هیلی. اما احساس من این است که او وفاداری را در اولویت قرار می‌دهد،. به یاد داشته باشید، مایک پنس از زمانی که به ترامپ پیوست تا پایان سال 2020 به او وفادار بود؛ او حتی یک بار هم با رئیس جمهور مخالفت، نکرد. فقط یک بار در 6 ژانویه به ترامپ نه گفت و به یک شرور تبدیل شد.

im-702535

چالش ترامپ

کریستوفر دیوین گفت: من انتظار دارم ترامپ فردی را انتخاب کند که پیشتر نشان داده که ترامپ را در هر کجا که رهبری کند، بدون توجه به ادعای عجیب یا افراطی اش، حمایت خواهد کرد. ویوک راماسوامی شرایط لازم را دارد، اما هیچ تجربه دولتی ندارد. الیز استفانیک احتمالاً شانس بیشتری دارد. نامزدی با تجربه، و حتی دارای اعتبار، همچنین وفادار آشکار به ترامپ که به نظر می رسد مایل است هر کاری که لازم است برای خوشحال کردن او انجام دهد.توماس والن، کارشناس سیاست آمریکایی در دانشگاه بوستون، گفت که ترامپ باید نامزدی را انتخاب کند که برای بخش‌هایی از رای‌دهندگان که معمولاً برای جذب او تلاش می‌کند، جذاب باشد.ولین گفت: «استفانیک و اسکات بیشترین شانس را دارند زیرا می‌توانند به طور بالقوه او را از نظر سیاسی در جایی که ضعیف‌ترین است - در میان رای‌دهندگان زن حومه شهر و رای‌دهندگان آفریقایی-آمریکایی، تقویت کنند».

پروفسور  وسلی لکرون، کارشناس دولت ایالات متحده در دانشگاه ویدنر، گفت که ترامپ احتمالا بین یک نامزد کاریزماتیک که به پایگاه او متوسل می شود یا یک سیاستمدار ملایم تر برای افزایش جاذبه باید یک گزینه را انتخاب کند.بخشی از تصمیم در مورد انتخاب بستگی به این دارد که آیا ترامپ احساس می‌کند باید با انتخاب یک سیاستمدار باتجربه و ملایم که بتواند از سیاست‌هایش دفاع کند و در عین حال جاذبه‌هایی داشته باشد، جمهوری‌خواهان متعصب را به میدان بازگرداند یا خیر.  او گفت. "جایگزین کسی است که با هیجان انگیز کردن پایگاه ترامپ رای دهندگان را ذوق زده می کند. این چهره علمی در ادامه افزود:حدس من این است معاون احتمالی کسی خواهد بود که ترکیبی از تجربه و درخشش داشته باشد. کریستی نوم کاندیدای عالی است. او یک فرماندار است و همچنین به عنوان ساکن غرب میانه نماینده مردمی است که در جایی زندگی می کنند که محافظه کاران آن را جغرافیای مهمی برای آمریکا می دانند.

white-house-coronavirus-briefing-01-ap-jc-200427_hpMain_16x9_992

سایر دانشگاهیان گفتند که ترامپ می تواند یک انتخاب غافلگیرکننده داشته باشد، مانند سارا هاکبی سندرز، فرماندار آرکانزاس یا حتی رقیب قدیمی او، دیسانتیس. هدر براون، دانشیار سیاست عمومی در دانشگاه سیتی نیویورک، گفت: ترامپ گزینه‌های زیادی دارد، اما نمی‌توانم ببینم که او کسی را انتخاب کند که پیشتر رقیبش بوده باشد. پروفسور رودریک کیوی  که در دانشگاه آیووا علوم سیاسی تدریس می کند، با دیدگاهی بسیار متفاوت، گفت: "این احتمالاً شما را دیوانه خواهد کرد، اما من فکر می کنم او ران دیسانتیس را انتخاب خواهد کرد. چرا که هماهنگ با استاندادرهای رئیس جمهوری پیشین است.

پروفسور جیمز ای وایک، دانشمند علوم سیاسی که در دانشگاه وایدنر تدریس می کند، گفت که ترامپ بعید است تا بهار نامزد خود را معرفی کند. به باورش تیم او در حال ترویج گمانه زنی در مورد این موضوع برای تقویت نامزدی اشدر حزب جمهوری خواه هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید