هشدار درباره وضعیت یک بیمارستان در غزه/ درخواست فوری از جامعه جهانی

کدخبر: ۶۲۵۵۷۱
اقتصادنیوز: جمعیت هلال احمر فلسطین امروز چهارشنبه با اشاره به حملات اسرائیل به بیمارستان «الأمل» وابسته به هلال احمر از جامعه جهانی خواست برای حمایت از بیماران و کادر درمانی این بیمارستان و مقر هلال احمر مداخله فوری کنند.
هشدار درباره وضعیت یک بیمارستان در غزه/ درخواست فوری از جامعه جهانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۱۰ روز متوالی اطراف بیمارستان الأمل و همچنین مقر هلال احمر در شهر «خان یونس» در جنوب نوار غزه را هدف حملات خود قرار داده است.

خبر مرتبط
اوضاع در غزه بحرانی شد/ سازمان ملل هشدار داد

اقتصادنیوز: سازمان ملل هشدار داد که بیش از 100 روز است که نوار غزه از کمبود شدید آب و مواد غذایی رنج می‌برد.

این جمعیت همچنین افزود: نظامیان صهیونیست شب گذشته پس از تخریب حصارهای اطراف ساختمان بیمارستان و شلیک بمب های آتش زا و دودزا، به حیاط آن و مقر هلال احمر یورش بردند.

جمعیت هلال احمر با اشاره پناه بردن هزاران نفر از آوارگان فلسطینی به بیمارستان الأمل برای حفظ جان خود در برابر حملات ارتش رژیم صهیونسیتی خاطر نشان کرد: مجروحان و بیماران و نزدیک به ۱۰۰ نفر از کادر درمان و امدادرسان و همچنین ۷ هزار آواره که بیشتر آن ها زن و کودک هستند، در ترس و نگرانی مداوم به سر می برند.

خبر مرتبط
واکنش حماس به اصرار نتانیاهو بر عدم خروج از غزه

اقتصادنیوز: یکی از رهبران جنبش حماس گفت: اگر نتانیاهو بر عدم خروج از غزه اصرار کند، میانجیگریها نیز راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش ایرنا، حملات صهیونیستی به مراکز درمانی درحالی صورت می گیرد که قوانین و توافقنامه های بین المللی تاکید می کند منازل، مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان ها، عبادتگاه ها و دیگر زیرساخت های غیرنظامی از هرگونه تجاوز و تعرض باید در امان باشند.

براساس کنوانسیون های ژنو ۱ و ۴ در زمان جنگ می توان مناطق درمان و امن ایجاد کرد که مناطق درمان شامل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و مناطق امن نیز به معنای اماکن دور از میدان نبرد است.

خبر مرتبط
حملات گروه‌های مقاومت فلسطین به نظامیان اسرائیل در خان یونس

اقتصادنیوز: گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند که در ساعات گذشته نظامیان اسرائیلی و تجهیزات نظامی آن‌ها را در شهر «خان‌یونس» هدف قرار دادند.

براساس قطعنامه ۲۶۷۵ مجمع عمومی سازمان ملل مصوب سال ۱۹۷۰ نیز هدف قرار دادن مناطق اطراف بیمارستان ها و یا پناهگاه ها و کادر پزشکی ممنوع است و پروتکل ها و توافقنامه های موسوم به «اصل تفکیک» که به معنای تفاوت قائل شدن میان نظامیان و غیر نظامیان است، هدف قراردادن این اماکن را ممنوع می داند.

وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه اعلام کرد که در نتیجه جنایات صهیونیست ها از آغاز جنگ علیه غزه از ۷ اکتوبر (۱۵ مهر) تاکنون، شهدای نوار غزه به ۲۶ هزار و ۹۰۰ و آمار زخمی ها به ۶۵ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و رزمندگان مقاومت فلسطین، با وجود کمبود امکانات و محاصره بودن نوار غزه در حال رویارویی با اشغالگران صهیونیست هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی