اتهام‌ زنی انگلیس علیه ایران/ ابرپروژه هسته‌ای «ایران هرمز» چیست؟

کدخبر: ۶۲۵۸۰۵
اقتصادنیوز: توبیاس الوود ادعا کرد: ساخت نیروگاه‌های اتمی بیشتر، به معنای افزایش ظرفیت تولید اورانیوم غنی شده و ساخت سلاح اتمی است.
اتهام‌ زنی انگلیس علیه ایران/ ابرپروژه هسته‌ای «ایران هرمز» چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،رئیس پیشین کمیته دفاعی پارلمان انگلیس روز پنجشنبه در گفت‌وگو با نشریه اکسپرس چاپ لندن ادعا کرد که ایران از تمرکز غرب روی تحولات اوکراین و انتخابات پیش‌رو «در حال بهره برداری است تا فعالیت‌های اتمی خود را توسعه دهد»

وی در تداوم فضاسازی‌های تبلیغی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد: اما ما نباید در این دام بیفتیم.

رئیس پیشین کمیته دفاعی پارلمان انگلیس سپس ادعا کرد که ساخت نیروگاه‌های اتمی بیشتر، به معنای افزایش ظرفیت تولید اورانیوم غنی شده و ساخت سلاح اتمی است.

خبر مرتبط
11 حمله آمریکا و انگلیس به یمن در ساعات اخیر

اقتصادنیوز: متجاوزان آمریکایی - انگلیسی طی ساعات اخیر، 11 حمله علیه شمال و غرب یمن انجام دادند.

این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که بنا بر فتوای رهبر معظم انقلاب، تولید سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی کشور جایگاهی ندارد. نیروگاه‌های اتمی «ایران هرمز» نیز در راستای انجام فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری و براساس برنامه‌های بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و همچنین مصوبات مجلس شورای اسلامی به‌منظور افزایش میزان تولید برق‌ هسته‌ای به ۲۰ هزار مگاوات در دست اجراست.

خبر مرتبط
فوری/ حمله هوایی آمریکا و انگلیس به استان صعده یمن

اقتصادنیوز: منابع وابسته به جنبش انصارالله یمن شامگاه چهارشنبه از حمله هوایی مجدد آمریکا و انگلیس به استان صعده در شمال غربی یمن خبر دادند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به اینکه هرمزگان یکی از استان‌های مهم و دارای ظرفیت‌ و پتانسیل فراوان از نظر صنعتی، کشاورزی و اقتصادی بوده و در سال‌های اخیر به سمت صنعتی شدن نیز پیش رفته است و هم اکنون صنایع بزرگ از جمله فولاد هرمزگان، کشتی‌سازی، پالایشگاه و نیز سایر مراکز مهم صنعتی در این منطقه فعال هستند، مقرر شد تا در سواحل سیریک مجتمع نیروگاه‌های اتمی احداث شود.

تامین برق این صنایع یکی از بزرگترین وظایف مسوولان و در راس آن وزارت نیرو محسوب می‌شود که در این زمینه سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی تولید و توسعه برق هسته‌ای کشور، بخشی از اجرای این طرح مهم را برعهده گرفته و با احداث و بهره‌برداری از چهار واحد نیروگاه اتمی، تولید حدود پنج هزار مگاوات از میزان نهایی ۲۰ هزار مگاواتی برق هسته‌ای را در استان هرمزگان و در نزدیکی‌های شهر میناب و شهر سیریک در یک افق ۲۰ ساله برنامه‌ریزی کرده است.

ادعای مقام انگلیسی علیه ابرپروژه «ایران هرمز» نیز درحالی مطرح شده که دولت لندن بودجه سنگینی را برای توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای در این کشور اختصاص داده است. دولت پیشین بوریس جانسون پارسال ۷۰۰ میلیون پوند برای احداث نیروگاه هسته‌ای «سایزول سی» در منطقه سافولک واقع در جنوب شرق کشور تصویب کرد.

وی چندی پیش به همراه ده‌ها تن دیگر از نمایندگان مجلس انگلیس طی نامه‌ای به ریشی سوناک خواستار افزایش سرمایه‌گذاری بیشتر دولت در این زمینه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید