قدرت نمایی کره جنوبی با موشک های کروز در سواحل غربی

کدخبر: ۶۲۵۸۶۷
اقتصادنیوز : ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که کره‌شمالی امروز (جمعه) چندین موشک کروز در سواحل غربی شلیک کرد که این جدیدترین پرتاب از سری موشک های کروز کره شمالی در سال جاری است.
 قدرت نمایی کره جنوبی با موشک های کروز در سواحل غربی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که پرتاب کره شمالی را در حدود ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی از ساحل غربی آن شناسایی کرده اما تعداد موشک‌ها را مشخص نکرده است.

 

ستاد مشترک ارتش آمریکا در پیامی گفت: « ارتش ما از نزدیک بر بیشتر تحریکات کره شمالی نظارت دارد».

خبر مرتبط
ایالات متحده در تیررس موشک‌های کره شمالی قرار دارد؟/سودای «اون»

اقتصادنیوز: گروهی با اشاره به فعل و انفعال های رهبر که شمالی بر این باورند که پیونگ یانگ برای فرار از تشدید تنش های داخلی به دنبال جنگی تمام عیار است اما گروهی دیگر با اشاره به هدف اصلی کیم جونگ اون رهبر این کشور که همانا بقای سیاسی است چنین نظریه ای را رد می کنند.

این چهارمین پرتاب موشک کروز کره شمالی در سال جاری بود.

براساس گزارش خبرگزای یونهاپ، در ۲۴ ژانویه، کره شمالی اعلام کرد که برای اولین بار تعداد نامشخصی موشک کروز Pulhwasal-۳-۳۱ را از ساحل غربی خود آزمایش کرده است. کره شمالی یکشنبه موشک‌های کروز زیردریایی را بر فراز دریای شرقی شلیک کرد و بعداً اعلام کرد که این موشک‌ها Pulhwasal-۳-۳۱ هستند.

موشک‌های کروز که با موتورهای جت کار می‌کنند، در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و مانور می‌دهند و شناسایی و رهگیری آنها را سخت‌تر می‌کنند.

 کره شمالی در حال بهبود قابلیت‌های موشک‌های بالستیک با بردهای مختلف، کلاهک‌ها و سکوهای پرتاب است. کارشناسان می گویند موشک‌های کروز پرتاب شده از زیردریایی در صورت کامل شدن می‌تواند تهدیدی جدی برای سیستم دفاع هوایی کره جنوبی باشد، زیرا به دلیل ارتفاع پایین پرواز و قابلیت حمله دقیق، شناسایی و ساقط کردن آنها دشوارتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید