افشاگری از طرح آمریکا برای اداره امنیتی غزه پس از جنگ

کدخبر: ۶۲۵۸۷۶
اقتصادنیوز :گزارشی که شبکه ۱۳ عبری شامگاه پنجشنبه منتشر کرد، فاش کرد که آمریکا با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین در حال توسعه طرحی برای آموزش «گروه‌های داخلی» در نوار غزه به منظور تشکیل یک نیروی پلیس برای مدیریت بخش امنیتی غزه پس از پایان جنگ است.
 افشاگری از طرح آمریکا برای اداره امنیتی غزه پس از جنگ

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این کانال به نقل از منابعی که نامشان را نبرد، نوشت «مقامات آمریکایی این پیشنهاد را در سفرهای اخیر خود ارائه کردند»، اما این کانال در عین حال اشاره کرد که حکومت رژیم صهیونیستی در آن زمان با آن موافقت نکرد.

 

بر اساس این طرح، ارتش آمریکا به نهادهایی در نوار غزه آموزش خواهد داد تا نیروی پلیسی را تشکیل دهند که در «روز بعد» جنگ، این باریکه را مدیریت کنند.

خبر مرتبط
حمله موشکی به بزرگترین پایگاه آمریکا در شرق سوریه

​ اقتصادنیوز : خبرنگار اسپوتنیک در سوریه پنجشنبه گزارش داد که پایگاه میدان نفتی العمر، بزرگترین پایگاه اشغالگران آمریکایی در حومه دیرالزور، عصر پنجشنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت. در حالیکه المیادین از حمله پهپادی به آنجا خبر داد.

این کانال تاکید کرد که طرف‌هایی که در این طرح قرار خواهند گرفت «به جنبش حماس مرتبط نخواهند بود» و ساکنان نوار غزه خواهند بود.

این کانال با اشاره به اینکه مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهادهایی را برای نام نهادهایی در غزه که می‌توانند این نقش را ایفا کنند، به مقامات آمریکایی ارائه کردند، افزود: نهادهایی که آموزش خواهند دید برای «اداره نظم داخلی» تلاش خواهند کرد.

این در حالی است که روزنامه عبری «معاریو» روز چهارشنبه جزئیاتی از طرح جدید اشغالگران در خصوص ایجاد حکومت نظامی موقت و ائتلاف بین‌المللی در غزه و تشکیل یک مرجع قدرت جدید فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی را فاش کرد.

مرحله اول طرح اشغالگران شامل استقرار یک حکومت نظامی صرفاً اسرائیلی در غزه است که به ادعای آنها انتقال کمک‌های بشردوستانه را مدیریت می‌کند و مسؤولیت رسیدگی به نیازهای جامعه مدنی غزه در مرحله انتقالی را بر عهده خواهد داشت.

مرحله دوم که به موازات مرحله اول است، شامل ایجاد ائتلاف بین‌المللی شامل چندین کشور عربی با مشارکت عربستان، مصر، مراکش، امارات، بحرین و سایر کشورها است که بخشی از توافقنامه عادی سازی روابط در منطقه خواهد بود که بعداً امضا خواهد شد.

این ائتلاف در پشت تشکیل یک نهاد جدید به نام «حکومت جدید فلسطین» خواهد ایستاد. بعداً مقاماتی که ارتباطی با حماس ندارند، اما در عین حال مستقیماً با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در ارتباط نیستند، مسؤولیت غزه را از اشغالگران تحویل می‌گیرند و به این ترتیب حکومت نظامی موقت پایان می‌یابد.

تل‌آویو نیز «حق» عمل در سطح امنیتی در غزه را حفظ خواهد کرد، همانطور که امروز در کرانه باختری اشغالی عمل می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید