سیگنال محصولی به رقیبان اصولگرا / برای رسیدن به لیست واحد با گروه های انقلابی گفتگو می کنیم

کدخبر: ۶۲۶۰۸۵
اقتصادنیوز : دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه قشری‌گرایی در انتخابات ممنوع است، اظهار کرد که اگر نامزد نمایندگی مجلس شویم ولی آن جایگاه در مقایسه با دیگری که شایسته‌تر است جای ما نباشد، برخلاف عدالت رفتار کرده‌ایم.
 سیگنال محصولی به رقیبان اصولگرا / برای رسیدن به لیست واحد با گروه های انقلابی گفتگو می کنیم

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق محصولی در نشست داخلی اعلام موجودیت سازمان جوانان این جبهه در تشریح شعار اصلی جبهه پایداری مبنی بر «عقلانیت، معنویت و عدالت حول محور ولایت»، گفت: میوه عقلانیت پایداری است یعنی مقاومت و پایداری بر اصول و ارزش‌های الهی، مبتنی بر عقلانیت است.

خبر مرتبط
تایید صلاحیت بیش از 13 هزار داوطلب انتخابات مجلس در کشور

اقتصادنیوز:رئیس ستاد انتخابات کشور گفت که بر اساس بررسی‌ها و اعلام افراد تأیید صلاحیت شده می‌توان گفت که از همه احزاب قانونی، اقوام، مذاهب و حتی اقلیت‌های دینی رسمی کشور نیز داوطلب تایید شده داریم و این امر نوید دهنده افزایش مشارکت در انتخابات است.

معنویت به معنای آن است که اندیشه، گفتار و کردار ما باید برمبنای قرب و رضای الهی باشد. عدالت در یک جمله، یعنی هرچیزی در جای خودش قرارگیرد. وقتی عدالت را در جامعه گسترش می‌دهیم همان راه انبیا را طی می‌کنیم. آنان که مبنای عمل خود را در توسعه و پیشرفت ایران را برخلاف عدالت قرار داده‌اند و گفته‌اند برای توسعه چاره‌ای نیست جز اینکه گروهی در زیر چرخ دنده‌های آن له شوند، برخلاف دستور خدا و راه انبیا عمل کردند.

وی افزود: اگر امروز به کارگیری اصول مکتب امام را در تکالیف اجتماعی‌مان ملاحظه کنیم عقلانیت به ما حکم می‌کند جنگ نرم و پیچیده و به عبارت دیگر جنگ ترکیبی امروز را خوب درک کنیم. در جنگ امروز که از دفاع مقدس سخت‌تر است حزب‌اللهی‌ها حضور کافی ندارند. ما باید عقلانیت در حد پیچیدگی‌های جنگ نرم امروز را بالا ببریم. آیا با رعایت عدالت ما مجازیم برخلاف شرع و رضای الهی به رقیب سیاسی خود تهمت بزنیم؟ اگر بخواهیم مکتب امام را در قبال نامزد اصلح به کار بریم باید چه کنیم؟ باید عقلانیت، معنویت و عدالت رابه کار ببریم اگر نامزد نمایندگی مجلس شویم ولی آن جایگاه در مقایسه با دیگری که شایسته‌تر است جای ما نباشد، برخلاف عدالت رفتار کرده‌ایم. قشری‌گرایی در انتخابات ممنوع است.

دبیرکل جبهه پایداری با تاکید بر اهمیت کار تشکیلاتی، گفت: تشکیلات یک سلاح برنده بسیار قوی است. ما اگر امروز به موشک هایپرسونیک‌مان افتخار می‌کنیم به خاطر قدرتش در برابر دشمن است. ما برای اینکه بتوانیم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی - اجتماعی برمبنای ارزش‌های اسلامی قدرت ایجاد کنیم، به تشکیلات قوی نیاز داریم. تشکیلات موجب هم‌افزایی می‌شود. اسلام ناب محمدی افزون بر تکالیف فردی، باید برمبنای کار و تکالیف اجتماعی هم توجه لازم را کسب کند.

محصولی با اشاره به تاکید باورهای دینی بر موضوع جهاد، تاکید کرد: امثال ما که می‌گوییم «اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، اکنون رهبری انقلاب حکم جهاد تببین دادند و تاکید کردند هرکاری برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌توانید انجام دهید. آیا به‌قدر کفایت این وظیفه را انجام دادیم و در ارتباط با فرمان ولی فقیه کوتاهی نکردیم؟

وی یادآور شد: اکنون جهاد تبیین افرادی پای کار می۵خواهد که از جان و مال و آبروی خود بگذرند و همچون شهیدان در عرصه جهاد در راه خدا، سر ازپا نشناسند.

وی در پاسخ به این پرسش که جوانان و زنان در لیست پایداری چند نفر هستند، گفت: توجه ما به این است که از جوانان و بانوان در اداره امور کشور بیشتر استفاده شود. ما در مجمع و شورای مرکزی هم حضور جوانان و بانوان را نسبت به دوره قبل بیشتر کردیم. البته در لیست ملاک ما اصلح است ولی در شرایط مساوی اولویت با جوانترهاست. جوانان موتور حرکت جامعه هستند. اقدام جبهه پایداری انقلاب اسلامی در تاسیس سازمان جوانان جبهه در راستای نقش بی.بدیل جوانان در حل مشکلات کشور است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای مسئله حجاب، آموزش و پرورش و مشکلات مبتلابه جامعه جبهه پایداری چه برنامه‌ای دارد، گفت: جبهه انقلاب باید نامزدهایی انتخاب کند که تمامی ارکان شریعت را پاسداری کند و حجاب یک از مهمترین ضرویات اسلام است. لایحه حجاب که پیگیری شد از کارهای دوستان جبهه انقلاب در مجلس است.

وی درباره لیست مستقل یا مشترک جبهه پایداری در انتخابات پیش‌رو، گفت: چون در شرایط فعلی یک ماه تا انتخابات مانده نمی.شود دقیقا در مورد وجود لیست واحد از طرف جریان غربگرا نظر داد؛ البته ما خودمان را محدود نکردیم و با جریان‌های انقلابی گفت‌وگو می‌کنیم و انشاءالله با توجه به شرایط ناظر بر فضای انتخابات تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید